محمدرضا گنجی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی لاستیک کشور در رادیو اقتصاد گفت: در گذشته تفاوت قیمت لاستیک بازار و دولتی بالا بود بر همین اساس وزارت صمت یک سامانه‌ای را در این خصوص راه اندازی کرد،  زمانی هم که تولید تایر افزایش یافت ما به وزارت صمت اعلام کردیم که دیگر نیازی به این سامانه نیست.

او افزود: متاسفانه سامانه‌ای که وزارت صمت برای عرضه تایر ایجاد کرد خودش باعث صف در عرضه لاستیک می‌شود، اگر این سامانه حذف شود قیمت تایر کاهش می یابد، کل نیاز سالانه کشور به تایر ۳۰ میلیون حلقه است به طوری که از این رقم ۲۷ میلیون حلقه در داخل کشور تولید می‌شود.

گنجی تصریح کرد:متاسفانه شرکت‌های تولید ملزم به ارائه گمرکی برای دریافت مواد اولیه خود هستند و این در حالی است که تجار از این امر مثتثنی‌ها هستند و همچنین تجار می‌توانند قیمت آزاد تایر را به فروش برسانند ولی شرکت‌های تولیدی اینگونه نیستند.

کلیک کنید خواندنی است:   دومین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران ۱۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد

رییس هیات مدیره انجمن صنفی لاستیک کشور گفت: تجار به جای اینکه لاستیک پراید بیاورند تمامی لاستیک های خودرویی را وارد کرده اند امروز باید نیاز بازار رفع شود، اگر لاستیکی که تولید داخل است به دلایلی بترکد بیمه شامل می‌شود ولی لاستیک‌هایی که وارد می شود  اینگونه نیست.

گنجی تصریح کرد:در عین حال باید اقدامات موثری در راستای تدوین و انتشار تاریخ شفاهی صنعت تایر در کشور صورت گیرد که در قالب آن بتوان، روایت و داستان این صنعت و بزرگان آن را در اختیار عموم قرار داد.

او بیان کرد:متاسفانه سامانه هم که همیشه دارای اختلال است، ولی توصیه ما این است که وزارت صمت این سامانه را حذف کنند چرا که در گذشته اصلا سامانه نبود و هیچگونه کمبودی یا افزایش قیمتی را شاهد نبوده ایم.

خبرنگار: رضا زارع

کلیک کنید خواندنی است:   فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *