ابراهیم شکوری معاون سابق باشگاه پرسپولیس درباره پرونده فساد در فوتبال اظهار کرد: اول از همه قبول کنیم که فوتبال مثل اکواریوم هست و هر اتفاقی بیفتد همه مردم نگاه و رصد می‌کنند و این اتفاقات می‌افتد مردم می‌خواهند سریع رسیدگی شود که مطمئنا درهمه حوزه‌ها مدیران خوب و بد هستند و درفوتبال ما اینطور نیست که همه مدیران بد باشند. چند تا از مدیران صحبت کردند و من هم مثل آنها می‌خواهم اگر کسی تخلف مالی دارد و تخلفات این چنینی دارد به شدت با او برخورد شود.

او افزود: به نظرم این خواسته خانواده فوتبال است. اگرتخلفی وجوددارد اول از همه تخلفات محرز شود و بعد به‌دنبال این باشند که برخورد محکمی صورت بگیرد. خواهش می‌کنم ما خانواده فوتبال اجازه ندهیم هر کسی تخلفی می‌کند چه بازیکن، چه مربی و چه مدیر باشد دیگر به این چرخه برنگردد.

سرپرست کمیته  آموزش فدراسیون فوتبال گفت: من با توجه به سمتی که در کمیته آموزش دارم به قدری ما نیروی توانمند در حوزه بازیکنی، مربیگری و مدیریتی داریم که واقعا انسان‌های پاکدستی هستند که اگر چند نفر را از فوتبالمان کنار بگذاریم اتفاقی نمی‌افتد.

کلیک کنید خواندنی است:   پس از ۱۲ سال؛ مارکو رویس اسطوره دورتموندی‌ها دیگر در وستفالن نخواهد بود

او درباره اینکه زمانی در بدنه فدراسیون فوتبال بوده است، فسادی مشاهده کرد، گفت: فوتبال قسمتی از جامعه هست و گردش مالی که دارد و همه دوست دارند رصد کنند و دنبالش می‌کنند. اگر اتفاقی بیفتد سریع رسانه‌ای می‌شود. در همه حوزه‌ها آدم‌های خوب و بد وجود دارد و اتفاقات خوب و بد می‌افتد و در فوتبال هم رخ می‌دهد. باید برخورد قاطعی صورت بگیرد و هر کسی متخلف هست باید کنار گذاشته شود. در همه دوره‌ها این اتفاقات می‌افتد. فوتبال ما گسترده است ۳۰، ۴۰ هزار مسابقه از رده نونهالان تا پیشکسوتان به صورت حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای برگزار می‌شود.

شکوری گفت: مطمئنا اتفاقات این چنینی می‌افتد، اما من فکر می‌کنم اول  باید با این اتفاقات برخورد شود وبعد به سمتی برویم که ورزش کشورمان را سالم سازی کنیم و بعداز آن فلسفه فوتبال که لذت بودن هست را جا بیاندازیم تا فوتبال پاک داشته باشیم. ما در کمیته آموزش این کار را کردیم و سعی کردیم که صیانت از فوتبال که از سوی فیفااعلام شده را به مربیان خود آموزش بدهیم و مبارزه با شرط بندی، دوپینگ و نژاد پرستی و محافظت از کودکان داریم به مربیان خود آموزش می‌دهیم تا نسل بعدی کمتر شاهد این اتفاقات باشند.

کلیک کنید خواندنی است:   ‌می‌خواهم رکورد دنیا را جابه‌جا کنم

او دربار رقابت بین سرخابی‌ها و پیش بینی اش از قهرمان لیگ گفت: من فکر می‌کنم خیلی بازی‌ها جذاب شده و ۲، ۳روز یک تیم صدر است و روز دیگر تیم دیگر به صدر جدول می‌رود و این اتفاق خوبی هست. به نظرم هر چه تیم‌های پرطرفدار ما قدرتمندتر باشند و قوی‌تر ظاهر شوند مردم بیشتر لذت می‌برند و تیم‌های ملی ما قوی‌تر می‌شوند. لیگ جذابی هست و نمی‌شود پیش بینی کرد و خیلی اختلاف کم است و اگر تیمی یک بازی را از دست بدهد، تیم دیگر جایگزینش می‌شود. تیم‌های پرسپولیس و استقلال دارند خوب بازی می‌کنند و فکر می‌کنم پیش بینی کردن سخت است و ۳ هفته باقی مانده است. امیدوارم تیمی که حقش هست و بهتربازی می‌کند قهرمان شود.

خبرنگار:مریم طایفه



Source link

کلیک کنید خواندنی است:   افشاگری داور مسابقه از پیشنهاد رشوه

خواستی کلیک کن:

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *