حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مجموعه شهرداری‌ها و دولت در قالب بسته‌های تشویقی باید حمایت مؤثری از ساکنان محلات هدف بافت فرسوده داشته‌باشند. در قانون و در برنامه ششم این مسئله به وضوح آمده است، همچنین در قانون حمایت از احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و کشور همچنین شهرداری‌ها در سطوح مختلف مجری بازآفرینی شهری هستند.

وی ادامه داد: در سطوح محلی شهرداری‌ها مسئول نوسازی بافت‌های فرسوده هستند و در قالب سه سطح ستاد بازآفرینی شهری ملی، استانی و شهرستانی با یکدیگر کار می‌کنیم.

جنتی اظهار کرد: در سطح ملی شخص رئیس‌جمهور رئیس ستاد ملی بازآفرینی بوده و وزیر راه و شهردار نایب رئیس آن هستند و سیاست‌گذار و دبیرخانه این ستاد به شرکت بازآفرینی شهری ایران محول شده و در سطح استان، ریاست آن بر عهده استانداران و در سطح شهرستان بر عهده فرمانداران است.

کلیک کنید خواندنی است:   فعالیت سامانه بارشی جدید تا هفته آینده ادامه دارد

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در سه حوزه بسته نوزده بندی شهرسازانه تشویقی تعریف شده‌است، گفت: حوزه اول مربوط به تسهیلات اداری کاری و در رابطه با مجوز صدور پروانه و تراکم ساخت توسط شهرداری‌ها هستند.

وی افزود: در حال حاضر  شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی مکلف هستند تا ۵۰ درصد تخفیف بدهند که می‌توانند ۱۰۰ درصد را هم تخفیف دهند و معادل آن جزو مطالبات شهرداری‌ها از دولت هست و دولت پرداخت خواهد کرد.

اوگفت: زمان صدور پروانه ساختمانی به‌طور متوسط بیش از ۶ ماه طول می‌کشد که طبق مصوبه شورای‌عالی اداری، شهرداری‌ها باید ظرف دو هفته برای متقاضیان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری پروانه ساخت صادر کنند.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *