سهراب سهرابی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته حجم بارش در استان های ایلام، فارس چندان زیاد نبود و در خوزستان به نسبت بالاتر بود، اما آمار دقیقی از میزان خسارت نداریم و همچنان میزان خسارت به تولید گندم در حال ارزیابی است.

به گفته او، با توجه به بارش های اخیر برآورد می شود که تولید گندم به ۱۴ تا ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و میزان خرید ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون تن باشد که در صورت تحقق در بحث تامین گندم واحدهای خبازی و صنف و صنعت خودکفا خواهیم شد.

سهرابی با بیان اینکه پیگیری برای تامین اعتبار و پرداخت به موقع مطالبات در حال انجام است، افزود: گرچه بخشی از مطالبات کشاورزان به حساب آنها واریز شده است، اما پیگیر تسریع در روند پرداخت مطالبات هستیم.

کلیک کنید خواندنی است:   متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

مجری طرح گندم با بیان اینکه اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم اتفاق نیفتاده است، گفت: اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری با حضور وزیر جهاد و اعضا شورا باید بررسی شود.

او گفت: با توجه به احتمال بیماری زنگ زرد گندم در اقلیم سرد و همچنین احتمال خسارت پوره سن در مزارع به کشاورزان توصیه می شود که با مشورت همکاران در مراکز خدمات و مبارزه به موقع از خسارت به مزارع جلوگیری کنند.

خبرنگار: آزاده محبی



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *