محمد مخبر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: شاید یکی از اساسی‌ترین مشکلات نشر به طور عام بحث کاغذ باشد. خوشبختانه از ابتدای دولت، آقای وزیر، وقت بسیار موثری روی این قضیه گذاشت. دولت اهتمام داشت و ما بخش نسبتا خوبی از مشکلات کاغذ را حل کردیم، اما هنوز تماما حل نشده است.

وی افزود: امیدواریم کارخانجاتی که در حال احداث است کشور را از حیث کاغذ از همه ابعاد بی نیاز کند، نتیجه فوری تری بگیرد تا این قضیه سامان پیدا کند و مشکل کاغذ به طور کامل حل شود. البته با واردات هم تا کنون به حل مشکل کاغذ کمک کرده است. 

مخبر گفت: برخی از مشکلات بحث نشر مانند تسهیلاتی که نیاز دارند، امکاناتی که نیاز دارند اینها را هم مرتب آقای وزیر دنبال می‌کند. دولت هم تمام و کمال پشتیبانی می‌کند. امروز هم جلسه‌ای داریم. در کارگروه نشر این مساله را دنبال می‌کنیم. 

کلیک کنید خواندنی است:   مراقب باشیم غربی‌ها روز دختر را مصادره نکنند/ اجتماع «دختران آرمانی» در ورزشگاه آزادی تهران

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی از موضوعات حوزه نشر از جمله تسهیلات مورد نیاز گفت: وزیر فرهنگ امکانات مورد نیاز را مرتبا دنبال و دولت هم تمام و کمال پشتیبانی می‌کند.

مخبر در خصوص مهمان ویژه نمایشگاه امسال و پیام این امر در نمایشگاه کتاب گفت: آینده منطقه در اختیار محور مقاومت است. به زودی انشالله محور مقاومت را در همه صحنه‌ها خواهیم دید.

وی تاکید کرد: الحمدالله سال به سال نمایشگاه با یک وضعیت تکامل یافته تری برگزار می‌شود. هم تعداد شرکت کنندگان و هم تعداد بازدیدکنندگان. تالیفات و آثار خیلی خوبی هم در همه زمینه‌ها انجام می‌شود. همانگونه که نگاه می‌کردم انصافا حرکت رو جلو را در تمام بخش‌ها شاهدیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز سه، چهار کتاب هم خریدم. برای بچه‌ها نگرفتم، چون غرفه بچه‌ها را نرفتم. غرفه خودمان را رفتیم و کتاب گرفتم. آخرین کتابی که خوانده‌ام بر حسب تصادف درباره مرحوم سیدمهدی قوام بود.

کلیک کنید خواندنی است:   بدبخت واقعی در کلام پیامبر اکرم (ص)

مخبر در خصوص یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت هم گفت: یارانه‌ها پرداخت شده است. غیر از بحث هنرمندان برای مردم عادی هم تا دو میلیون نفر یارانه پرداخت می‌شود. 

وی در خصوص کنترل اقلام صنعت چاپ و تصمیمات ویژه گفت: حتما تصمیمات ویژه داریم. 

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور امروز پنج شنبه (۲۰ اردیبهشت) همراه با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سی‌و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید و با حاضران و غرفه داران گفتگو کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» با حضور ۲ هزار و ۷۰۰ ناشر داخلی و ۶۰ ناشر خارجی تا ۲۹ اردیبهشت دایر است.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *