سید محمد مرندی  در خصوص اهداف تروئیکای اروپا از صدور قطعنامه علیه ایران گفت: مشخص است که غربی‌ها فرافکنی می‌کنند البته اساسا رفتارشان در حال حاضر منطقی نیست، همزمان تنش‌ها با چین و روسیه را افزایش می‌دهند و هند را به دلیل قرارداد چابهار با ایران تهدید می‌کنند و در مجموع رفتارشان با دنیا تند و احساسی و توأم با عصبیت شده و نمی‌توان رفتار غربی‌ها را در حال حاضر در چارچوب منطقی تعریف کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز طبیعتاً هدف آنها از صدور قطعنامه علیه ایران گرفتن امتیاز از ایران است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که دنیا دیگر تغییر کرده و قدرت آنها محدود شده و در مقابل قدرت ایران افزایش یافته است بنابراین تنها راه حل مسئله باید پذیرش توافقی باشد که نتوانند مانند گذشته آن را به راحتی زیر پا بگذارند.

کلیک کنید خواندنی است:   حمایت کاربران شبکه‌های اجتماعی از بشیر بی‌آزار

سید محمد مرندی

مرندی ادامه داد: همانطور که شاهد بودیم برجام از روز اول نقض شد و در زمان ترامپ نیز رسماً برجام پاره شد و اروپا نیز از آن تبعیت کرد بنابراین در مجموع قطعنامه صادره از سوی غربی‌ها علیه ایران ارزشی ندارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر غربی‌ها انطور که در بیانیه ایران روسیه و چین آمده بر توافقات صورت گرفته برجام تمکین کنند شرایط دگرگون می‌شود، گفت: در آستانه یک توافق در وین بودیم که حتی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواسته‌های ایران را منطقی خوانده بود، اما در لحظه آخر آمریکا عقب نشینی کرد، بنابراین اگر اروپا و آمریکا با این موضوع منطقی برخورد کنند موضوع به راحتی قابل حل است.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: ایران وظیفه‌ای ندارد که فراتر از تعهدات ان‌پی‌تی عمل کند و تا حالا نیز هر کاری که انجام داده برای کاستن از اختلافات است. دنیا امروز تغییر کرده و برای همه نیز این موضوع مشهود است دیگر کشور‌های غربی در شرایط قبل نیستند و غرب تضعیف شده و در مقابل کشور‌هایی مثل ایران، چین، روسیه، هند و برزیل قدرتمند شده اند؛ بنابراین غربی‌ها باید واقع بینانه‌تر به دنیا، منطقه و ایران نگاه کنند و به یک توافق با ایران برسند که نتوانند مانند گذشته آن را زیر پا بگذارند.

کلیک کنید خواندنی است:   ۵ دستاورد عملیات وعده صادق

منبع: جام جم آنلاین



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *