جعفر طهماسبی همرزم شهید حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی در دفاع مقدس می‌گوید: تکه کلام شهید تقوی این بود که دعا کنیم عاقبت بخیر بشویم. او در جبهه تخریبچی بود، شهید نشد اما قسمتش این بود که با گلوله داعشی‌ها در مجلس به شهادت برسد.

سیدمهدی در دوران دفاع مقدس ۱۶ ساله بود که با دست بردن در شناسنامه، وارد گردان حضرت علی اکبر (ع) شد. او غواص تخریبچی بود که در کربلای ۵ از ناحیه دست مجروح شد، اما بعد از بهبودی نسبی باز هم عازم جبهه شد.

دهه ۹۰ هم او خیلی دوست داشت برود سوریه و اسمش در جمع مدافعان حرم ثبت بشود، اما قسمتش نشد. بار‌ها از او شنیده بودم که می‌گفت: جعفر! خدا به اخلاص آدم‌ها نمره میده و به هیاهو‌ها توجه نمی‌کنه. به نظرم خدا هم به اخلاص سید مهدی نمره ۲۰ داد و توسط اشقی الاشقیا به شهادت رسید. 

کلیک کنید خواندنی است:   اعدام و قصاص چه فرقی با یکدیگر دارند؟

یکی از بازماندگان این حادثه که در چند قدمی سید مخفی شده بود و مصلحت الهی بود که زنده بماند نقل کرد که آخرین جمله‌ای که از سید قبل از شهادتش شنیدم خواندن این آیه از قرآن بود: و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین؛ و پایان گفتار ما این است که حمد و سپاس مخصوص پروردگار جهانیان است.

شهید حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی در روز ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ در حمله تروریستی در محل کارش در مجلس شورای اسلامی به شهادت رسید. او در دوران دفاع مقدس تخریبچی لشکر سیدالشهدا بود. شهید تقوی در سال‌های اخیر در هیئت الوارثین و در جمع همرزمانش حضور پیدا می‌کرد و به مسائل روز از جمله امام شناسی و معرفت به امام مسلمین می‌پرداخت.

منبع: فارس 



Source link

کلیک کنید خواندنی است:   عوامل موثر بر مشارکت سیاسی زنان

خواستی کلیک کن:

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *