نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی برگزار و آخرین اقدامات درخصوص حج ۱۴۰۳ و سفر‌های عمره بررسی شد.

در این جلسه رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اتمام معاینات پزشکی حدود نیمی از ۸۱۹۵۸ زائر معرفی شده خبر داد و گفت: بیش از ۱۵هزارو هفتصد پرونده در دست بررسی است.

سیدعلی مرعشی با اشاره به اینکه ۳۷۶ نفر برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون پزشکی معرفی شده اند، گفت: بیش از ۲۴۶۰۰ نفر نیز تاکنون معاینه و تعیین تکلیف نشده اند.

وی در خصوص تامین دارو‌های مورد نیاز در حج گفت: با توجه به خرید‌های صورت گرفته از شرکت‌های دارویی در داخل، اقلام و تجهیزات ظرف روز‌های آینده تکمیل خواهد شد و از دیروزهم اختصاص واکسن به استان‌ها با توجه به سهمیه بندی استانی درحال انجام است.

کلیک کنید خواندنی است:   خانه های هلال یک مرکزی همگانی برای آموزش  تلقی می شود

دراین نشست که رئیس، معاونان و چند تن از مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری شرکت داشتند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم اطلاع رسانی به مردم در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته برای حج پیش رو و تلاش انجام شده برای استیفای حقوق زائران حج ۱۴۰۲ از ناحیه انجام دادن و یا ضعف در ارائه خدمات توسط برخی شرکت‌های طرف قرارداد در کشور میزبان تاکید کرد.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز سرعت عمل بیشتر در برخی استان‌ها برای پایان یافتن معاینات حجاج ۱۴۰۳ و فراهم شدن زمینه برای اخذ روادید در مهلت تعیین شده را خواستار شد.

در ادامه این نشست، غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه‌های مسکن، نقل شهری و بین شهری، پرواز و تغذیه و تدارکات گزارش داد و از تامین صددرصد نیاز مسکن در مکه و مدینه خبر داد و گفت: تعداد هتل‌ها در مکه نسبت به سال قبل ۲۳ درصد کاهش یافته که بدلیل تمرکز بیشتر زائران درهتل‌های بزرگ است.

کلیک کنید خواندنی است:   فوت در ساختمان وزرا کذب است

منبع: ایرنا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *