هادی حق‌بین؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره زمان افتتاح پروژه پل جنوب به غرب تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران ـ شهید همت اظهار کرد: بهره‌برداری از پروژه عمرانی مذکور در قالب یکصد و بیست و یکمین پویش امید و افتخار، روز شنبه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه با حضور مدیران شهر تهران انجام خواهد شد.

حق‌بین با اشاره به نقش مهم بزرگراه‌های شهید چمران و شهید همت در هدایت و توزیع ترافیک، تقاضای بالای دسترسی از جنوب بزرگراه شهید چمران به غرب بزرگراه شهید همت را زمینه‌ساز ترافیک سنگین در برخی از معابر مجاور نظیر خیابان ملاصدرا و نیز شمال بزرگراه شهید چمران در تقاطع با بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواند و یادآور شد: در طراحی دسترسی جنوب به غرب، گزینه‌های مختلفی با نگاهی به حفظ فضای سبز موجود بررسی و در نهایت این دسترسی به صورت یک پل چپ‌گرد، طراحی شد.

کلیک کنید خواندنی است:   سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت

وی در تشریح بخش‌های مختلف این پروژه گفت: این مسیر دسترسی شامل احداث یک دستگاه پل روی بزرگراه شهید چمران به طول ۴۶۴ متر با احتساب شیب‌راهه و عرض ۹ متر در ۲ خط عبوری و یک پیاده‌رو است. همچنین اصلاحات هندسی لوپ شرق به جنوب، لوپ غرب به شمال و راستگرد جنوب به شرق تقاطع در مجموع به طول ۷۰۰ متر، احداث ۲۴۰ متر مسیر کندروی شرقی در بزرگراه شهید چمران شامل دو خط عبوری در محدوده تقاطع، احداث دیوار‌های وزنی به طول ۴۱۰ متر و اجرای ۱۴۶۰ متر شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی از سایر بخش‌های این پروژه به شمار می‌آید.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، متعاقب این گشایش ترافیکی، گردش‌های اضافی شهروندان به میزان ۶.۵ کیلومتر در صورت انتخاب مسیر لوپ‌های شمالی تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و گردش‌های اضافی ۳ کیلومتری در صورت انتخاب مسیر خیابان‌های ملاصدرا و شیخ بهایی کاهش یافته و جریان ترافیک در معابر اطراف پروژه نیز به نحوی محسوس بهبود می‌یابد.

کلیک کنید خواندنی است:   اتمام فرآیند طراحی زیرگذر غرب به شمال میدان سپاه

معاون شهردار تهران، بزرگراه شهید نواب و شهید چمران را در امتداد یکدیگر، مهم‌ترین دسترسی بزرگراهی شمالی جنوبی در غرب تهران عنوان کرد و افزود: با تأمین دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال، پیش‌بینی می‌شود، بار ترافیکی قابل توجهی در مسیر بزرگراه شهید چمران شمال به سمت محدوده‌های «میدان صنعت»، «جنت‌آباد»، «سردار جنگل» و «پونک» از دسترسی ایجاد شده در این پروژه استفاده کنند.

حق‌بین درباره آثار و پیامد‌های اصلاح تقاطع‌های شهر تهران نیز توضیح داد: کاهش پیمایش‌های اضافی و غیرضروری، کاهش مصرف سوخت، ایمن و روان‌سازی بار ترافیکی و رضایت‌مندی شهروندان از جمله آثار اصلاح تقاطع‌های فعلی در سطح شهر تهران به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *