مهدی علیزاده با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران بیش از ۱۰ نوسازی نشده بود، اظهار کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید تا پایان سال آینده ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم این در حالی است که با عقد قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی که ۲۰۰۰ دستگاه آن دیزلی و ۵۰۰ دستگاه آن برقی است و همچنین قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری برقی از شرکتهای چینی مجموعاً تعداد اتوبوسهای تولید داخل و وارداتی به ۵۰۰۰ دستگاه میرسد.
وی ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته قرار است طی ۵ الی ۶ ماه، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل داده شود و به تدریج تا پایان سال، ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال و نوسازی شده وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شد و از ابتدای دوره مدیریت فعلی شهر تهران تاکنون ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق شهرداری تهران و تعهدات وزارت کشور وارد این ناوگان شده است.
به گفته علیزاده، در آینده آنقدر تعداد اتوبوسها افزایش مییابد که با کمبود راننده پایه یک مواجه خواهیم شد و با ورود اتوبوسهای جدید تلاش میکنیم معطلی مردم به حداقل ممکن برسد.
وی در ادامه به وضعیت اورهال اتوبوسها اشاره کرد و گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بازسازی خواهد شد این در حالی است که در کنار نوسازی و اورهال اتوبوسها، شاهد ورود مینیبوسها به چرخه خدمات رسانی به شهروندان خواهیم بود، زیرا نسبت به مهندسی خطوط اتوبوسرانی اقدام کردهایم و از آنجایی که برخی خطوط مسافران کمی دارند، استفاده از مینیبوس در دستور کار قرار میگیرد تا اتوبوسهای ۱۲ متری در خطوط پرمسافر خدمات رسانی کنند.
علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره کمبود حقوق رانندگان اتوبوس بخش خصوصی نیز اظهار کرد: بخشی از اتوبوسهای شهر تهران متعلق به شهرداری و بخش دیگر متعلق به بخش خصوصی هستند که شرکت واحد دخل و تصرفی در حقوق رانندگان آن ندارد و فقط به صورت ماهانه خدمات بر اساس پیمایش انجام شده، یارانه پرداخت میکند.
وی درباره تغییر جایگاه حضور زنان و مردان در اتوبوسهای بی آر تی نیز گفت: در این زمینه شکایات زیاد و تصادفات جرحی داشتیم و از آنجایی که با همکاری پلیس راهور هم نتوانستیم نسبت به ساماندهی موتورسیکلتها اقدام کنیم، ترمزهای ناگهانی اتوبوسها و تعداد بالای زنان مسافر موجب بروز تصادفات میشود بنابراین با توجه به اینکه آسیبپذیری بانوان بیشتر است نسبت به تغییر حل حضور آنها اقدام شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر این تعداد زنان مسافر در خطوط تندرو در ساعات پیک بیشتر از آقایان است و به فضای بیشتری نیاز دارند که قسمت انتهایی اتوبوس فضای بیشتری دارد.
به گفته وی، تغییر جایگاه زنان و مردان موجب رضایت نسبی مسافران شده است.