بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره لزوم تقویت اقتصاد گردشگری در کشور گفت: یکی از صنایع ویژه و تاثیرگذار در کشور که می‌تواند در حوزه اشتغال و تولید به‌طور ویژه کمک کند صنایع گردشگری است.

وی اظهار کرد: وجود چهار فصل در ایران و شرایط استثنایی طبیعی کشور می‌تواند هر منطقه را به یک مرکز گردشگری ویژه جهانی تبدیل کند و هم میراث فرهنگی و هم میراث معنوی می‌تواند زمینه‌هایی را فراهم کند که اقتصاد گردگشری به‌طور جدی ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم شهر‌های جغتای، جوین و سبزوار در مجلس تصریح کرد: برای مثال در شهرستان‌های غرب استان خراسان رضوی بیش از پانصد اثر ملی داریم ازجمله چنار کیذغان که بیش از دو هزار سال عمر دارد و از کهنسال‌ترین موجودات زنده در ایران است همچنین کاروانسرا‌هایی را داریم که ثبت تاریخی شدند که می‌توانیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم و گردشگری را در کشور رونق ویژه دهیم.

کلیک کنید خواندنی است:   چگونه ذخیره رمضان را حفظ کنیم؟

محبی بیان کرد: دولت‌ها یک سیاست منسجم برای رونق گردشگری ندارند، چون یک تعامل فرهنگی با کشور‌های خارجی در زمینه گردشگری تعریف می‌شود باید با ظرافت این موضوع و نحوه اجرایش را تعریف کنیم ضمن اینکه فرهنگ اصیل اسلامی ما نباید تحت تاثیر فرهنگ‌های بیگانه قرار بگیرد.

وی گفت: سال‌هاست که توریسم اسلامی را مطرح می‌کنیم تا کشور‌های مسلمان به‌ویژه شیعه ارتباطات نزدیکی با آستان قدس رضوی و عتبات عالیات داشته باشند که این‌ها فرصت‌هایی است که ما برای آنها برنامه‌ریزی دقیقی نداشتیم لذا باید ابعادش سنجیده شود و متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی خود بتوانیم گردشگری داشته باشیم که برای کشور آورده خوبی داشته باشد و اشتغال را تقویت کند.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *