حسین عباس نژاد مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه  میزان صادرات کالای غیرنفتی در یکسال ۱۴۰۲ را ۴۰ میلیون و ۸۸۲ هزارو ۸۰۹ تُن است گفت: آمارها حاکی از  آن است که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بیان کرد:  میزان واردات به بنادر استان هرمزگان در این سال گذشته را نیز ۱۰ میلیون و ۲۶۳ هزارو ۲۰ تن  بوده که آمار‌ها کاهش هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهند.

عباس‌نژاد گفت: از مجموع جابه‌جایی انواع کالا‌ها در بنادر استان هرمزگان، ۳۵ میلیون و ۴۰۹ هزارو ۲۵۲ تن مربوط به کالا‌های نفتی بوده که از این میزان ۲۲ میلیون و ۳۷۱ هزارو ۲۶۱ تن کاپوتاژ شده است.

کلیک کنید خواندنی است:   نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد

وی با بیان اینکه  میزان صادرات کالای نفتی از بنادر جنوبی  طی یک سال گذشته   ۱۱ میلیون و ۶۱۷ هزارو ۹۰۴ تُن بوده است  افزود: عملکرد بخش کانتینری در این مدت را نیز ۲ میلیون و ۳۶۴ هزارو ۶۱۶ ((TEU بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش ثبت شده است.

**کاپوتاژ بیش از ۱۸ میلیون کالا‌های نفتی در بندر شهید رجایی

وی با بیان اینکه  بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران  است گفت: در این مدت ۸۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۹۶ تُن انواع کالا تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، ۵۴ میلیون و ۲۶۲ هزارو ۵۰۵ تُن آن مربوط به کالای غیرنفتی بود.

عباس‌نژاد با اشاره به صادرات ۳۵ میلیون و ۵۳۹ هزارو ۷۰۴ تن کالای غیرنفتی از بزرگترین بندر تجاری ایران به کشور‌های هدف گفت: در ۱۲ ماهه امسال نیز ۲۹ میلیون و ۳۱۴ هزارو ۵۹۱ تن کالای نفتی در این بندر جابه‌جا شد که ۹ میلیون و ۷۶۱هزارو ۴۳۹ تن آن مربوط به صادرات بود.

کلیک کنید خواندنی است:   سامانه خودنویس هزینه‌های کد رهگیری را صفر کرد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه  سهم تزانزیت انواع کالای تخلیه و بارگیری شده در بندر شهید رجایی در این مدت را ۶ میلیون و ۵۳۷هزارو ۳۷۴ تن بوده است  گفت: از مجموع کالا‌های نفتی جابه‌جا شده در این بندر ۱۸ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۳۸۶ تن آن نیز مربوط به کاپوتاژ بوده است.

به گفته عباس‌نژاد؛ در این یکساله ۱۴۰۲ نیز مجموع عملیات تخلیه و بارگیری بخش کانتینری بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور به بیش از ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار TEU (کانتینر ۲۰ فوت) رسید.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *