معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو تشریح کرد:

مهندس ابراهیم زمانی، معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو اظهار کرد: مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های جامعه امروز است. با توجه‌ به اینکه بخشی از این کالا‌ها از کشور‌های دیگر وارد کشور ما می‌شود، کنترل و نظارت سازمان‌های ذی‌ربط به‌ خصوص سازمان غذا و دارو از محل تولید، حمل‌ونقل تا عرضه کالا بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: برای استعلام و بررسی اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور، پس از بررسی فیزیکی شناسه ردیابی و رهگیری و شناسه اصالت که اغلب به‌ صورت برچسب بر کالا الصاق می‌شود (توجه به مخدوش و پاره نبودن آن)، باید به‌ دقت قسمت قابل خراش را خراشید تا عدد ۱۶ رقمی کد اصالت که زیر پوشاننده قرار دارد، نمایان شود. 

کلیک کنید خواندنی است:   درمان گردشگران سلامت با استفاده از سلول‌درمانی-مجله زن خوب

وی درمورد نحوه استعلام اصالت فراورده‌های سلامت‌محور توضیح داد: اولین روش از مسیر پیام کوتاه است که کد ۱۶ رقمی را با تلفن همراه به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال و سپس پاسخ استعلام به تلفن همراه ارسال می‌شود. به گفته معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو روش دوم برای کنترل اصالت فراورده‌های سلامت‌محور از طریق درگاه سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت سازمان غذا و دارو به نشانی www.ttac.ir می‌توان اقدام کرد و پس از مراجعه به این درگاه باید آدرس صفحه استعلام کد رهگیری و کد اصالت را انتخاب کرده و کد اصالت ۱۶ رقمی یا UID موردنظر را به طور کامل و بادقت وارد کرد؛ آنگاه پاسخ استعلام قابل رویت است.

وی خاطرنشان کرد: روش سوم نیز با استفاده از نرم‌افزار موبایل است؛ (دانلود از سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت و یا کافه‌بازار) با این روش نیز می‌توان به اصالت فرآورده و کاتالوگ الکترونیکی دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی – دارویی، فراورده‌های طبیعی، گیاهی و سنتی، مکمل‌های غذایی – دارویی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فراورده‌های غذایی و سایر فراورده‌های سلامت‌محور دست‌ یافت.

کلیک کنید خواندنی است:   واردات داروی خارجی با نمونه مشابه داخلی محدودیت دارد/ غذا و دارو برنامه حذف ارز حمایتی را ندارد-مجله زن خوب

منبع: ایفدانا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *