مسأله حجاب از سوی نیروهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و ایدئولوژیک و سیاسی با رویکرد و روش متفاوتی مطرح و راه حل آن پیشنهاد و با آن مخالفت یا موافقت میشود. رهبر حکیم انقلاب اسلامی قبل از روز قدس، سخنرانی مهمی در دیدار با مسئولان نظام و مدیران ایراد کردند که مسأله حجاب را با معرفت، حکمت و دانایی عالمانه و ربانی و همه سویه در معرض پرتوهای آگاهی قرآنی، قانونی و اجتماعی واکاوی کردند که البته بحث اجتماعی، قانونی و سیاسی آن هم منبعث از همان نگرش و تدبر قرآنی بوده که در متن زندگی و در نسبت با مسائل کلان و حیاتی اقتصادی و سیاست خارجی واکاوی نمودند؛ تبیین زاویه دید رهبری و اهمیت این نگرش بس مهم است. ایشان در فضایی بیاعتنا به مسائل حیاتی اقتصادی و مشکلات معیشت یا تحرکات سیاسی، حجاب را، چون امری مجرد مطرح نکردند، بلکه در متن زندگی ایرانی ـــ اسلامی و مسائل زنده کنونی جایگاهش را تعریف کردند تا پاسخی باشد در جواب کسانی که میگویند به دو نخ مو چسبیدهاند و دردهای بزرگ اقتصادی و رانتخواری و فساد درون قوای اصلی و چپاول قشر ممتاز را ندیده گرفتهاند.
نگاه ژرف رهبری به نقشه بیحجابی
پس طرح موضوع حجاب در رابطه با مسائل مختلف کلان و نشان دادن رابطه آن با توطئه بیگانگان و نفوذ مدرنیته و این که چنین امری اول و آغاز فساد و فروپاشی اخلاقی است، نه انتهای آن امری بس ارجمند است.
هولناکترین کالای غربی
سرنوشت زن در جامعه مصرفی غرب که بدن او هولناکترین کالای مصرفی جامعه کالایی شده و به پستترین انواع زنا و آزادی جنسی با حیوانات ختم شده، فاش میسازد که بیحجابی چه نقشه فجیع ابلیس و استدراج، منفور است. این که امروز در غرب تباهی زدگی کامل و سقوط انسانیت را میبینیم و قدرت متفرعن فرعونی و استکباری سرمایه جهانی بیحجابی قرن بیستمی را به چه فضاحت مفسد قرن بیست و یکمی بدل کرده، گویای آن است که تحریکات بیحجابی به معنای آن است که فردا نوبت ماست و ایران بیحجاب جامعهای خواهد بود تا امروز وسوسه ابلیسی غرب را به گوش بسپارد و بدان بگرود و فردا در اعماق لجن و بیدینی سقوط کند. یعنی مطرح کردن قضیه جنگ با حجاب در ارتباط با همه زندگی ما! این نگاه ژرف رهبری است.
زنان، پشتوانه ایمان و انقلاب اسلامی
اکنون مکانیسم اهمیت حجاب در ارتباط با نسبت موضوع جزء و کل پیشاروی ما قرار میگیرد. یعنی گاهی یک امر جزئی، وجه نمادین یک کل را بهخود میگیرد. گاهی به صورت تاکتیکی و رهیافتی با یک جزء میجنگند درحالیکه آن جزو همان حلقه آسیبپذیری است که، چون بازی دومینو طرح فروپاشی گام به گام کل را هدف قرار داده است. چه بسیار از صدر اسلام، حمله به یک حکم خدا از سوی یهود یا منافقینی که با دشمن هماهنگ بودند، از همان روز نخست و زمان رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله سابقه داشته تا هدفش تهاجم برای سست کردن کل اسلام باشد. مثلا مخالفت با فرمان رسول برای جهاد و …. این امر اکنون در عملکرد کفر جهانی یا مخالفت با وصی برحق رسولالله (ص)، امیرالمومنین (ع) نقشه ابلیسی و جنگ شیطان جنی و انسی با حجاب کاملا تکرار میشود. حجاب برای کفار و مشرکان و سرمایهسالاری ظالم و مدرنیته ارتجاعی و دشمنان جهانی ایران و انقلاب اسلامی، در اصل برای شیطان بزرگ، دقیقا همان سنگر نخست است که متوجه شد امروز با حمله به آن امر خود را پیش میبرند و زنان که پشتوانه ایمان و انقلاب اسلامی بودهاند را با وسوسه بیحجابی فاسد کنند. حجاب همان «جزء» و یک حکم شرعی و قانونی است که میتوانند علیه آن با بسیج زنان لاابالی یا قشر جاهل و انگیزش نفس سوءشان حول کنار نهادن حجاب آسان با دین و نظام دینی بستیزند. به این ترتیب بخشی از جامعه را فرمانبر و سرباز اهداف پلشت بعدی و سلطهگری کلان خود کنند.
کانون جهانی قانون ستیزی
پس کانون جهانی نفس عاصی علیه قانون الهی، دشمن ظالم و کافر و فاسد و جهانی است که با بیحجابی با اسلام و دین و پاکی و عفت جنگ میکند تا اسلام و جمهوری اسلامی را نابود کند. یعنی:
۱. یکی ازسه موضوع اساسی و کلان که مبنا و رهبرد (استراتژی) نیروی جهانی کفر و سلطه اسلامستیز و انقلاب اسلامی ستیز علیه جمهوری اسلامی را امروز شکل میدهد، مسأله جنگ با حجاب و تبلیغ بیحجابی است. با همان راهبرد و نقشی که در ستیز با اسلام ایفا میکند.
۲. نیروهای داخلی مخالف با حجاب که بر اثر جنگ فرهنگی و فعالیت مستمر دشمن خارجی به جنبش افتاده و به جای اینکه از بیحجابی خود شرمنده باشند، با جسارت و بیحیایی خواهان نمایش بدن عریانشان به مردان نامحرم شدهاند. قشر مدرن و گروه نفاق زده و دچار وسوسه نفس سوء ابلیس و شیاطین انسانی، مذهب رها کرده یا اساسا بیدین هستند.
۳. واکاوی جریانی که به این گسترش بیحجابی ختم شده، آسان نیست. مجموعهای از عناصر اجتماعی و تحریکات شیطانی و وادادگی لیبرالی و غربگراها و رفرمیستهای سست ایمان و وساوس میل نفس تزکیه نشده بشری که انسان را به شهوات و امیال عاصی علیه حکم الله میکشاند و جریان طولانی ازخودبیگانگی و نووارگی و کار طولانی دشمن در تغییر سبک زندگی و نقش روشنفکری غربگرا و اقشار مرفه مسحور سامری غرب و نقش نیروهای قشر اباحهگرای درون حکومت و غربگراهای مرفه در قدرت و تاثیراتشان در زندگی اجتماعی و قشرهای متوسط و حتی فرودست، کینهتوزی مخالفانبرانداز و اپوزیسیون و خانوادههایشان که در جنگ با جمهوری اسلامی، بیحجابی و عریانی و فحشا را ابزار جنگ با خدا و اسلام و جمهوری اسلامی میدانند.
تاثیر فرهنگ عریانی لیبرالی غرب بر مردم در جامعه شبهمدرن که نشر فساد کارش است و بدن را ملک زن میداند که هر جور بخواهد از آن بهره میبرد و شعبده و فریب تفکری غیرمنطقی که بدل به منطق مضحک و ضد اجتماعی این دسته میشود که احمقها هم میدانند استدلال ابلهانهای است و انسان هرگز مجاز نیست با بدن خود در اجتماع هر جور بخواهد رفتار کند و حاضر شود؛ اگر نظامهای شیطانی مدرن هم این را قانونی کنند، روح ضداخلاقی این آزادی حیوانی کاملا هویداست و قابل دفاع نیست.
راه رشد انسانیت با اجرای حکم الهی
پس با این تبیین مقدماتی و درک علل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و علل پیچیده سرکشی گروهی از انسانها و زنان در جمهوری اسلامی علیه حکم خدا، به تحلیل ژرف و رهنمود رهبر عزیز انقلاب از بیحجابی و اقدامات عقلایی مشروع، قانونی، اخلاقی و فرهنگی برمیگردیم:سخنرانی رهبر معظم تا به حجاب برسد اول از ماه رمضان، از حقیقت بزرگ رابطه انسان و ربالعالمین شروع میکنند. سخنان رهبر درباره رویداد عظیم و مبارک ماه رمضان و نیروهای عظیم این ماه برای تربیت و پاکی جان انسانها و انوار طهارتبخش قرآن مجید و لیلهالقدر و کلام معصوم علیهمالسلام در قالب هدایتهای نهفته در ادعیه رمضانی، چون دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی و دعای سحر و… و وجه اجتماعی تربیت رمضانی برای پرورش توحید و بندگی، خود جدا از ارزش بالای سخن، ارزشش برای زمینهسازی بحث حجاب عالی و یک ساختار مستحکم است که میگوید راه رشد انسانیت، توحید و بندگی و اجرای حکم و هدایت الهی است. البته بعد میبینیم مراعات حجاب، چون حکم واجب الهی چه تناسبی با آدم زیستن و آدمیت مردان و زنان ایفا میکند. این رابطه زندگی ایمانی پاک و پذیرش آیات و احکام و ادله محرز قرآنی در وجه اجتماعی و حکمرانی اسلامی به شیوه داهیانه و فقیهانهای در این تناسب مسائل عبادی و روح اجتماعی رمضان و بعد موضوع حجاب، خود را در این سخنرانی بیان و ظاهر میکند.
ایجاد نسبت بین فساد اقتصادی و فساد فرهنگی
ساختار عالی دوم ادامه سخن با مسائل اقتصادی و وجه منفی و مثبت مسائل کلان اقتصادی است. ناکامی در معیشت و مسائل پول و تورم، فسادهای مختلف اقتصادی و قشر ممتاز و رانتخوار در طبقات زورمند و عدم مهار آقازادههای چپاولگر محیط زیست و حقالناس زخمهای بزرگ رنج مردم شریف ایران است. اما جنبه دیگر هوشمندی و حقخواهی آقای خامنهای در ایجاد نسبت بین فساد اقتصادی و فساد فرهنگی بیحجابی است. یعنی روشن میکند هرگز برخورد با فساد عریانگری و زشتکاری و بیحجابی به معنی فراموشی مسائل کلان فساد در اقتصاد ما نیست و این بهانه را از معاندان میگیرند.
توبه و ارزشهای استراتژیک ایمانی
همینطور طرح موضوع توبه برای مدیران و کسانی که مرتکب گناه کبیره دنیاپرستی و سوءاستفاده از قدرت و خیانت در امانت مقام در جمهوری اسلامی شدهاند که برای خدمت به مردم باید میکوشیدند و نه چرک تکاثر و حرامخواری، پیش از طرح مسأله حجاب عالی است. خواه این فساد و دنیاطلبی از قضات باشد و خواه مدیران اجرایی یا مقننه یا امامان جمعه یا فرماندهان و هرکس و هرکس فرق نمیکند. توبه مدیران در سخنان رهبری خیلی بامعناست و بیشک به این معنا نیست که آقاها و آقازادههای رسوا میلیاردها میلیارد دلار حق مردم را بالا بکشند و بعد فقط توبه کنند. رهبر تاکید کرده توبه، ربطی به عدم مجازات و عدم جبران گناه خیانت در امانت مسئولیت ندارد و این آرزوی مردم است که انقلابی در ساختار اداری صورت گیرد و مردم مطمئن باشند خائنان و دزدان مجازات، و دزدی و فساد مدیریتی کنترل سیستماتیک میشوند. اینها سخنان ارزشی و استراتژیک ایمانی است نه تعارفات پوچ یک اخلاقگرایی بیضمانت. خود این رفتار خرابکاران در مدیریت عامل جسارت تودههای مقلد دچار اباحه است. وقتی گروههای مرجع، روسا و مدیران و وکلا خود با بیدینی مروج بیحجابیاند و خانوادههایشان در سفر خارجی با پول مردم به اسلام خیانت میکنند، تودههای جاهل جوان هم از آنان تقلید میکنند. این است رابطه بیحجابی و فساد مدیریت که اسلام را تضعیف میکند. با این زمینه معرفتی آقا به حجاب میرسند و آن را از منظرهای مختلف فقهی و قانونی و اجتماعی و اخلاقی و … مطرح مینمایند و به ما میگویند که حجاب برای جامعه اسلامی چشمپوشیناپذیر است و بیحجابی آغاز هولناکترین فسادهاست. امروز غرب را ببینید تا فردای بیحجابی ما را تماشا کنید. نهادهای استراتژیک غرب، چون کمیته ۳۰۰ دقیقا در بیحجابی برای نشر فساد در ایران برنامهریزی کردهاند. نه برای فراموشی مسائل کلان بلکه برعکس بهعنوان جزئی واجب در متن واجبات اقتصادی و اصلاح مدیریتی و مقابله با انواع فسادهای کلان دیگر و پایاندادن در زیر پا نهادن احکامالله است که با بیحجابی هم باید مقابله کرد. مبارزه با فساد امر و تکلیف الهی اجتماعی ماست و حجاب به مثابه حکم الله به همه زندگی ما ربط دارد.
منبع: ایسنا