حیدر سلیمانی، کارشناس داوری درباره قضاوت موعود بنیادی فر در بازی پرسپولیس و گل گهر سیرجان در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: به نظرم داوری مطلوب بود، چون غیر از دقیقه ۱۶ بقیه دقایق مشکلی وجود نداشت. بنیادی فر در دقایق ابتدایی خیلی عصبانی بود و با ترابی با عصبانیت و پرخاشگری بحث می‌کرد. داور باید در آرام کردن بازی مدیریت داشته باشد.

او افزود: در دقیقه ۱۶ که منجر به اعتراض پرسپولیسی‌ها شد، مدافع تیم گل گهر با پای چپ، پای راست عالیشاه را زد و خطا بود. من چند بار این صحنه را دیدم محل وقوع خطا بیرون از محوطه جریمه بود و پای راست عالیشاه مورد اصابت قرار گرفت، اما چون سرعت این بازیکن بالا بود محل سرنگون شدنش داخل محوطه جریمه اتفاق افتاد که پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند که باید اعلام پنالتی می‌شد. البته خطا را نه داور و نه کمک داور دیدند.

کلیک کنید خواندنی است:   مسابقات مچ اندازی آسیا در کیش لغو شد

سلیمانی گفت: اخراج اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس که صورت گرفت،  داور چهارم در واقع این مربی را اخراج کرد و او به داور وسط مشورت داد و بنیادی فر با کارت قرمز مستقیم  اوسمار را اخراج کرد. برای همین نمی‌توانیم بگوییم که اوسمار به تصمیم داور اعتراض داشت، چون اگر این اتفاق افتاده بود باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و اخراج می‌شد، اما زمانی که کارت قرمز مستقیم را می‌دهند شاید لفظی به کار برده شد که از لحاظ قوانین بازی مستحق اخراج است و باید ببینیم در گزارش داور مسابقه چه چیزی قید می‌شود. اگر اوسمار خارج از محوطه فنی بیاید و اعتراض کرده باشد  باید کارت زرد بگیرد در غیر این صورت شاید  شی پرتاب کرد  و حرفی زده باشد و باید ببینیم داور چهارم به داور وسط چه چیزی گفته که بنیادی فر تصمیم به اخراج اوسمار گرفت.

کلیک کنید خواندنی است:   با معرفی تیم‌های قهرمان؛ مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید

کارشناس داوری گفت: صحنه دیگری در بازی به وجود نیامد تا  قضاوت بنیادی فر را نقد کنیم. به نظرم با توجه به اینکه صحنه تاثیرگذاری در بازی وجود نداشت، قضاوت این داور با توجه به سختی بازی مطلوب بوده است.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *