بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در سی‌ویکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری  و گفت: با توجه به گسترش کمی و کیفی دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور، امروزه ما به اذعان سازمان جهانی بهداشت قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را داریم و این زیر ساخت ها، اساتید برجسته، امکانات تخصصی آزمایشگاهی و امکاناتی که ما در مراکز بهداشتی و درمانی داریم موجب شده است که ما بتوانیم دانشجویان بسیار توانمندی را در کشور تربیت کنیم و امروزه گوشه‌ای از این دانشمندان و دانشجویان عزیز مورد تقدیر قرار گرفته اند. قطعا این افراد سرمایه‌های آینده کشور هستند و ما به این امید هستیم که بتوانیم کشورمان را در حوزه‌های مختلف به ویژه سلامت به خودکفایی برسیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد تولیدات دارویی و ۴۰ درصد تولیدات تجهیزات پزشکی در کشور اتفاق می‌افتد، افزود: ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی به طور سالیانه ۲۰ درصد، دوره تخصصی ۶۵ درصد، دوره‌های فوق تخصصی ۵۰ درصد و دوره‌های فلوشیب هم ۲۵ درصد افزایش یافته است.

کلیک کنید خواندنی است:   ثبت ۲۲ هزار و ۶۳۷ ماموریت در هفته گذشته-مجله زن خوب

وزیر بهداشت تاکید کرد: در طول تاریخ انقلاب این دوره سه ساله دولت آیت الله رییسی رشد آموزش علوم پزشکی از نظر کمی و کیفی بی نظیر بوده است.

عین الهی همچنین خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت تا به امروز نزدیک به ۳۸۰۰ مرکز بهداشتی را از خانه‌های بهداشت و مراکز جامع و حدود ۱۸ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد و حدود ۳۸۰ دستگاه تجهیزات پزشکی پیشرفته در کشور به بهره برداری رسید.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *