حسام خسروی معاون نظارت بر بهره برداری آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح رینگ آبی در تهران  مجموعا به طول  ۱۷۰ کیلومتر است  که این خطوط انتقال در اقطار ۱۰۰۰ تا ۲۳۰۰ میلی‌متری هستند و شامل هشت مخزن با مجموع ظرفیت ۱۴۰ هزار مترمکعب است.

او در خصوص پیشرفت این پروژه گفت: از آغاز پروژه تا ابتدای سال ۱۴۰۲، ۱۲۰ کیلومتر از این طرح پیشروی داشته و امسال نیز ۱۵ کیلومتر دیگر از پروژه تکمیل شد و اگرچه بخش‌های سخت این طرح باقی مانده، اما متعهد هستیم که تا پایان امسال این طرح را به اتمام برسانیم.

معاون بهره برداری آبفای تهران با اشاره به اهداف پروژه و نقش آن در تامین آب تهران گفت: یکی از مهمترین مزایایی که رینگ‌های آبی پیرامونی در تمام شهر‌های دنیا دارد این موضوع است که به ما اجازه می‌دهد آب را از شمال به جنوب یا غرب به شرق و در شرایط مختلف انتقال دهیم. این باعث خواهد شد اگر حادثه‌ای در یکی از سامانه‌های ما اتفاق بیفتد در فرایند تامین پایدار آب اختلال ایجاد نشود. به عنوان مثال در شرایطی که سامانه‌های شرقی وضعیت مطلوبی نداشتند از رینگ آبی برای پایداری تامین آب بهره گرفته شد. این مهمترین ویژگی رینگ‌های آبی در شهر‌های مختلف است، اما علاوه بر این باعث خواهد شد که کیفیت یکسانی از آب در مناطق مختلف شهر ایجاد شود.

کلیک کنید خواندنی است:   ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *