سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار شیخ «علی خطیب» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ضمن قدردانی از مواضع وی و این تشکل سیاسی در حمایت از رویکرد مقاومت و نیز تلاش برای حفظ و تقویت انسجام و وحدت در این کشور، لبنان را رکنی مهم برای جریان مقاومت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در ناکارآمدی رویکرد سازش و تسلیم در قبال حل مسئله فلسطین و نتیجه‌بخش بودن مقاومت در مقابله با سلطه و ظلم بر همگان اثبات شده است، گفت: تصویر خون‌بار امروز غزه، تصویر بدون نقاب و آینه و جلوه تمام نمای حقیقت و باطن تمدن غرب و فرهنگ آمریکایی است.

 رئیسی برگزاری متفاوت روز قدس امسال در نقاط مختلف جهان را گواه بر پذیرش جهانی راهبرد مقاومت و موفقیتی بزرگ برای این راهبرد توصیف و تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی، شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی است و فراتر از شکست نظامی، شکست امنیتی رژیم نیز هست که تغییر معادلات منطقه به نفع آرمان فلسطین را در پی داشته است.

کلیک کنید خواندنی است:   ملت فلسطین نمی‌خواهد که مقامت تسلیم شود/ صهیونیست‌ها نمی گذارند مردم فلسطین به حق خود دست یابند

رئیس جمهور شکست فریب سیاسی صهیونیست‌ها در منطقه را از دیگر نتایج تحولات اخیر دانست و افزود: وحدتی که امروز در میان امت اسلامی و فراتر از آن در افکار عمومی جهان شکل گرفته و همچنین تنفری که از آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی در جهان فراگیر شده، در هیچ دوره و زمانی سابقه و نظیر نداشته است.

رئیسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را گواه شکست و استیصال این رژیم دانست و با بیان اینکه پاسخ ایران به این حمله صرفاً اقدام تنبیهی علیه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود، تاکید کرد: در صورت ارتکاب هر اشتباهی، صهیونیست‌ها و حامیان آنها معنای پاسخ واقعی و گسترده ایران را درخواهند یافت.

شیخ «علی خطیب» نیز در این دیدار با بیان اینکه برخلاف تلاش دشمنان، مردم لبنان دوست‌دار و حامی مقاومت هستند، افزود: حامل سلام‌های گرم مردم لبنان به ملت ایران و درود‌ها و قدردانی لبنانی‌ها از جمهوری اسلامی ایران بابت اقدام مقتدرانه در برابر رژیم صهیونیستی هستم.

کلیک کنید خواندنی است:   افزایش ۴۴ درصدی تولید مسکن برای مددجویان کمیته امداد نسبت سال‌های گذشته

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، مقاومت را خط قرمز لبنان دانست و با تأکید بر حمایت کامل از مقاومت با وجود همه فشار‌ها و ناملایمات، ایستادگی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها را مایه افتخار امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ کشور دیگری نتوانسته این چنین مقتدرانه در مقابل رژیمی که از حمایت همه قدرت‌های جهان برخوردار است، بایستد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *