آیین افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب استان تهران؛

محرابیان وزیر نیرو در آیین بهره برداری از طرح‌های آب فاضلاب استان تهران گفت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان اجرایی شده است.

او افزود: بر اساس برنامه‌ای که دولت به مجلس ارائه داد، مهمترین مسئله طرح‌های آبرسانی بود. با توجه به شهر‌هایی که تنش آبی داشتیم بالغ بر ۷۰۰ میلیون مترمکعب پیش‌بینی آبرسانی داشتیم که طی ۴ سال اجرایی شود. توقت بسیاری از پروژه‌ها و شرایط اقلیمی باعث شد که اهداف حتی از برنامه فراتر طراحی شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ۶۸ پروژه تاکنون به سرانجام رسیده و مجموع آبرسانی به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است. به عبارتی حدود ۱۸۵ درصد برنامه ۴ ساله تا امروز محقق شده است. همچنین پیش‌بینی کردیم طی زمان باقی مانده ۳۹ پروژه دیگر هم به ثمر برسانیم و ۳۰۰ درصد تحقق برنامه را رقم بزنیم.

کلیک کنید خواندنی است:   حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود

محرابیان با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده بود ۳۰ سد با حجم مخزن ۵.۴ میلیارد مترمکعب بهره برداری شود گفت: پروژه‌هایی که تاکنون تمام شده ۲۵ سد و با ظرفیت ۳.۱ میلیارد مترمکعب بوده و ۶۰ درصد برنامه محقق شده است. ۳۴ سد دیگر نیز باید به پایان برسد.

وزیر نیرو در خصوص طرح‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب گفت: هدفگذاری ۱.۲ میلیارد مترمکعب در شبانه روز بوده و تاکنون ۵۲ درصد آن محقق شده است.

او افزود: اگرچه نرخ آبرسانی روستایی ما از میانگین جهانی بیشتر است، اما برخورداری جمعیت روستایی از بخش شهری کمتر بود و در این راستا جهاد آبرسانی را برای ۱۰ هزار روستا هدف گذاری کردیم. آبرسانی به ۵ هزار روستا با جمعیت بالغ بر ۵ میلیون به طور کامل تمام شده و برای ۵ هزار روستای باقی مانده برنامه ریزی کردیم هر ماه ۵ هزار روستا هم تکمیل شود.

کلیک کنید خواندنی است:   رشد ۲ برابری صادرات با کاهش ضایعات محصولات کشاورزی تحقق می‌یابد

وزیر نیرو گفت: بزرگترین نیروگاه بیوگاز کشور امروز به بهره برداری رسید. کل ظرفیت نیروگاه‌های زیست توده تا شروع دولت ۹ مگاوات بود که امروز به ۲۱ مگاوات رسید. حدود ۱۸ مگاوات هم در حال اجرا داریم.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *