آیت الله صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در ابتدای خطبه‌های خود با اشاره به حاشیه هیا جند مدت گذشته گفت: قبل از آغاز سخن یک اعتذار و یک سپاس و یک دعا دارم، از اینکه در چند روز اخیر شبکه‌های مجازی قتلگاه جوان‌ها و مسلخ آبرو‌ها این طلبه ناچیز را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت باعث شدند که دل مردم عزیز ما شکست و کم نبودند افرادی که ما را می‌دیدند گریه می‌کردند.

وی افزود: عذرخواهی می‌کنم که با یک غفلت و کم توجهی باعث این همه هجمه به ملت ایران شدم، از همه شما و آیت الله العظمی خامنه‌ای در این خصوص عذر خواهی می‌کنم و از تک تک برادران خوبم، دانشجویانی که با من مانوس بودند و مسئولان و شما مستمعین خطبه‌های بنده ناچیز عذر خواه هستم.

وی افزود: در این فضای تند برخواسته از بیرون که همه دشمنان هم صف شدند، اینها من را نمی‌زنند شما را می‌زدند. این هجمه عظیم در اراده و بصیرت شما هیچ اثری نگذاشت لذا با تمام وجودم بدهکارتان هستم  و تشکر می‌کنم.

وی در ارتباط با پایان ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه مهربانی و ماه اشک و رحم و انسجام دل‌ها، زدودن کدورت ها، کمک‌های مومنانه، مراقبه و به معنی واقعی کلمه ماه مبارک رمضان قطعه‌ای از بهشت است و اهل معنا این را می‌دانند. ماه رمضان برکات گسترده‌ای دارد.

کلیک کنید خواندنی است:   آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران افزود: ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت تقارن داشت و این افتاق بهار بندگی و بهار عشق به امام زمان بود. اجتماع صد هزار نفری در استادوم آزادی اتفاق بزرگ و مهمی و بود و تدبیر سردار حسن زاده و سایر مسولین جلوه افتخار آمیز از شکوه معنویت بود که همه را در یک مرکز جمع کرد. احسان مومنانه و کمک به آزادی زندانیان و حضور چند میلیونی در مراسم شب‌های قدر از دیگر اتفاقات مهم رمضان امسال بود

وی افزود: ابتکار شهردا تهران در ابعاد مختلف مانند تشکیل سفره‌های افطاری در شهر حرکت خوبی بود. حرکتی که نشان داد می‌توان دور از تشریفات هم زندگی کرد. این موضوعات جلوه‌های سازندگی و نوآوی و زیبایی‌هایی است که شما مردم ولایت مدار با این حجم تبلیغات که می‌خواهند ایمان ما را بگیرید به خوبی آن را نشان دادید.

صدیقی تاکید کرد: پویش روزه اولی‌ها و اجتماع در ورزشگاه شهید شیرودی و شکوه و عظمت همه مردم که امدند در مصلا‌ها از اتفاقت مهم ماه مبارک رمضان بود. حضور شکوهمند و عزت ساز و حماسی مردم روزه دار ما و شتاب برای برگزاری نماز عید فطر جزو ارمغان‌های خون‌های پاک شهدای ما است که در روز‌های گذشته شاهد آن بودیم.  

وی در انتها گفت: امروز مسئله اول اسلام مسئله فلسطین است. مردم غزه اکنون بیش از ۳۳ هزار شهید تقدیم کردند و بیشتر این شهدا کودکان مظلوم و بی دفاع بودند و به دلیل ممانعت از رسیدن کمک‌ها بخشی از این مردم گرفتار سوئ تغذیه هستند و مردم غزه در ابعاد مختلف زیر انواع جنایات صهیونیست‌ها هستند، اما سنگر را ترک نمی‌کنند و اکنون حماس این رژیم جعلی را مورد حملات خود قرار می‌دهد و همچنین حزب الله لبنان هم مرتب و هوشمندانه صهیونیست‌ها را مورد حملات و فشار قرار داده اند.

کلیک کنید خواندنی است:   نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد

صئیقی افزود: لذا اسرائیل هم در حال طی کردن دوران زوال خود است و همچنین در تله‌ی خود گیر کرده است و خاتمه این اتفاقات نابودی آنها است.

وی گفت:در این بین بعضی از دولت‌ها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و مدعیان حقوق بشر با وجود آن که می‌بینند که اسرائیل جه جنایاتی می‌کنند همچنان به حمایت از صهیونیست‌ها ادامه می‌دهند و بدتر از آن قطع نکردن روابط برخی از کشور‌های عربی با صهیونیست‌ها بر خلاف اداده ملت هایشان است و این چیزی جز خیانت به امت اسلام و مسلمین نیست.

وی در ارتباط با شعار سال گفت: رهبری امسال را سال جهش تولید و شارکت مردم نام گذاری کردند. از دولت توقع من این است که کمیته‌هایی را از اقشار مختلف اقتصادی چه کشاورزی و صنعتی افرادی را در قالب یک کمیته ایجاد کنند که نحوه ارتباط ملت و دولت را در این زمینه تصویب کنند و از این افراد کمک بگیرند.

کلیک کنید خواندنی است:   پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه

خطیب نماز جمعه تهران تریح کرد: آن چه مسلم است مردم ما در شرایط تورم و بی ارزش شدن پول ملی شرایط بدی را تجربه می‌کنند و مردم ما نباید این مقدار ناراحتی بچشند. مردم ما گرسنگی نمی‌کشند، اما اینها را با استمداد از خدا و کمک گرفتن از مردم باید حل کنیم.  

وی درباره حجاب گفت: حجاب مسئله قانونی و اسلامی و فقه است و جز وظایف بانوان است و در نظام‌های طاقوتی نیز زنان عفیف ما مقاومت کردند برای حجاب خود و دولت و مسئولین هم باید در یک برنامه هماهنگ با کمک از آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و سایر رسانه‌ها و قوه قضایه می‌توانند این مسئله را حل کنند.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *