«با هزار جور وام و قرض پول عمل را جور کردم، همسرم راضی نبود، آرایشگر سر کوچه‌مان آنقدر اصرار کرد که راضی شدم چند سی‌سی ژل به لبم آن هم در خانه خودم تزریق کند. ای کاش حرف خانواده را گوش می‌کردم و الان این همه درد نمی‌کشیدم». این را خانمی که برای شکایت به پزشکی قانونی مراجعه کرده، می‌گوید.

پزشکی قانونی اعلام کرده که در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۲۶۰۰ پرونده شکایت از آرایشگران برای انجام عمل‌های زیبایی تشکیل شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بیشتر شده است.

نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران؛ نجات حسینی اردیبهشت ماه امسال گفته که ورود آرایشگر‌ها و تکنسین‌هایی به عرصه زیبایی را شاهد هستیم که در منزل یا واحد‌های استیجاری اداری، بیماران را تحت عمل جراحی قرار می‌دهند.

کلیک کنید خواندنی است:   چرا شبکه‌های فارسی زبان تلاش می‌کنند مردم را به رای ندادن ترغیب کنند؟

«بر اساس آمار‌های جامعه بین‌المللی جراحی پلاستیک زیبایی، ایران از نظر تعداد عمل‌های جراحی انجام شده در سال۲۰۲۲ در رتبه دوازدهم جهان قرار گرفت و در سال ۲۰۱۶ در رتبه هجدهم قرار داشت. بر اساس آمار‌ها در سال ۲۰۲۲ در ایران حدود ۳۲۰ هزار عمل زیبایی شامل جراحی و غیرجراحی انجام گرفته که این رقم نسبت به ۱۵۱ هزار عمل انجام شده در سال ۲۰۱۶ رشد بیش از ۲ برابری را نشان می‌دهد».

اگرچه ورود به عرصه جراحی زیبایی توسط افراد غیرمتخصص ممنوع است، اما این روز‌ها شاهد هستیم که بلاگر‌ها در فضای مجازی و آرایشگر‌ها در فضای حقیقی در ازای مبالغی اقدام به ارائه آموزش‌های زیبایی می‌کنند و گویا قوانین بازدارنده نیستند.

کارشناسان می‌گویند آن‌قدر فعالیت آرایشگاه‌های زیبایی رشد قارچ‌گونه داشته که بهداشت و یا صنف آرایشگران توان برخورد با تک تک سالن‌ها را نداشته، از این‌رو نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه هستیم.

کلیک کنید خواندنی است:   از بحرین تا مصر؛ دومینوی عادی‌سازی روابط ایران و کشورهای منطقه

منبع: فارس



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *