حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” گفت: برای بالا بردن میزان تولید نیاز است تا مردم و بخش خصوصی مشارکت جدی داشته باشند، محور اصلی رشد اقتصادی هر کشور میزان تولید آن کشور است.

وی با تاکید بر اینکه با تکیه بر اقتصاد دولتی نمی‌توان به رشد اقتصادی مطلوب دست یافت، ادامه داد:با مشارکت مردم در بحث تولید و ایجاد زمینه‌های لازم آن باعث می‌شود بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی کشور حل شود و میزان رشد اقتصادی را تا حد زیادی را ارتقا داد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در چند سال گذشته شعارهای که از سوی رهبر انقلاب تعیین می‌شود در راستای قرار دادن کشور در مسیر جهش تولید است، عنوان کرد:رهبری انقلاب سال گذشته را، سال رشد تولید اعلام کردند و سال ۱۴۰۱ را سال حمایت از تولید نام گذاری کردند که این موضوع بیانگر این است که اهداف بلند مدت و کوتاه مدت در راستای تامین رشد تولید در کشور است.

کلیک کنید خواندنی است:   رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه

ترقی با بیان اینکه در جهش و رشد تولید نقش مردم پررنگ و تاثیرگذار است، اضافه کرد: سال گذشته که رهبری روی مشارکت مردم تاکید کردند، متذکر شدند که مشارکت مردم در عرصه راهپیمایی‌ها و … نیست و باید در همه زمینه ها مانند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه علت تاکیدات رهبر انقلاب بر مسائل اقتصادی به دلیل عمکرد دستگاه‌های اجرایی است، اظهار داشت: اگر رضایتمندی کامل رهبری در شعارهایی که اعلام کردند تحقق پیدا کرده بود ایشان تکرار نمی‌کنند. تحقق این شعارها به زمان و فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که ظرف یکسال نمی‌توان این زیرساخت‌ها را فراهم کرد. خیلی از موارد هم به کم‌کاری‌ها و قصور در دستگاه‌های اجرایی مربوط می‌شود که تحقق این شعارها را به تاخیر می‌اندازد.

کلیک کنید خواندنی است:   تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *