هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور، در تشریح تاثیر عملکرد مرکز رصد جمعیت سازمان ثبت احوال کشور گفت: یکی از موضوعات مهم، وضعیت جمعیت و بحث رشد جمعیت و جوانی جمعیت در کشور است. دستگاه‌های گوناگونی در این زمینه مسئول هستند و یکی از تکالیف و وظایف سازمان ثبت احوال نیز در این حوزه است.

وی افزود: در همین راستا برای مسئولان شاخص‌های گوناگون جمعیت را در کشور احصا و معرفی می‌کنیم تا اینکه دستگاه‌های مختلف به تکالیف خود بهتر عمل کنند و سایر بخش‌ها و مراکز تخصصی پروژه‌های مطالعات خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: بر این اساس لازم بود مرکزی در کشور ایجاد شود که وضعیت فعلی و روند گذشته تاکنون جمعیت را شناسایی کرده و ارائه دهد و در ادامه تغییرات جمعیتی را رصد کند و در اختیار عموم دستگاه‌ها و مراکز تخصصی قرار دهد.

کلیک کنید خواندنی است:   بازگشت ساعت کاری کارکنان قوه قضاییه به روال سابق

کارگر تاکید کرد: با همین هدف مرکز رصد جمعیت در ستاد سازمان ثبت احوال کشور ایجاد و پس از آن مقرر شد در تمامی ادارات کل استان‌ها نیز راه‌اندازی شود. در مرکز رصد جمعیت اطلاعات جمعیتی و هویتی وجود دارد که هم اینک تحت عنوان داشبورد‌های جمعیتی فعال است و هم در سطح کلان مرکز سازمان و هم در استان‌های گوناگون شاخص‌های مختلف جمعیت احصا شده و در پایگاه اطلاعات جمعیتی در این داشبورد‌ها قابل دسترسی است.

رییس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص اقدامات سازمان ثبت احوال کشور در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز گفت: این سازمان طبق قانون به تمام تکالیفی که در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت بوده، اعم از اختصاص شناسه مادرانه و خدمات مبتنی بر این شناسه و مهاجرت‌های داخلی پرداخته است. ضمن اینکه دستگاه‌های گوناگونی که تکالیف مختلفی در این زمینه داشتند و قرار بود مشوق‌هایی را به مردم ارائه دهند، این مشوق‌ها مستلزم اخذ استعلام‌ها از سازمان ثبت احوال بود که این اقدام نیز اجرایی شده است.

کلیک کنید خواندنی است:   هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول

منبع: ایسنا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *