در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سیدحیدر محمدی٬ رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در سال جاری در حوزه تامین دارو به دلیل تامین ارز و نقدینگی، شرایط بهتر شده است. داروهای پارکینسون در داخل تولید می شوند و برخی از همکاران پزشک نمونه خارجی این اقلام دارویی را تجویز می کنند که با توجه به برنامه ها و سیاست های حمایت از تولید داخل واردات نوع خارجی محصول تولید شده در ایران با محدودیت هایی همراه خواهد بود.

وی بیان کرد: برای حمایت از تولید داخل، یارانه ارزی به انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده می رسد و سازمان غذا و دارو برنامه ای برای حذف ارز حمایتی نخواهد داشت. تسهیلات ریالی و ارزی به شرکت های تامین کننده باید تعلق بگیرد و این کار به تدریج انجام می شود.

کلیک کنید خواندنی است:   انجام بیش از ۱۹ هزار ماموریت از سوی اورژانس تهران در هفته گذشته-مجله زن خوب

رئیس سازمان غذا و دارو  افزود: صادرات تجهیزات پزشکی مورد رضایت نبوده و امیدواریم با نزدیک شدن نرخ ارز ترجیحی به ارز واقعی صادرات توسعه پیدا کند.

محمدی تاکیدکرد: اکنون تجهیزات قلب و عروق ارزبری بالایی داشته و شرکت های دانش بنیان این تجهیزات را در داخل تولید می کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تعداد شرکت های نمایشگاه ایران هلث امسال به میزان ۱۰ درصد افزایش داشته و هدف سازمان غذا و دارو حمایت از تولید داخل است.

وی ادامه داد: اکنون یک سوم شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *