ابراهیم شکوری معاون سابق باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها اظهار کرد: به هر حال نیاز است هر چه سریعتر مالکیت این ۲ باشگاه مشخص شود و اینکه چرا به روز‌های آخر کشیده شده خودش جای سوال دارد، اما واقعیت این است که هر چه سریعتر باید تعیین و تکلیف شود. البته باید این کار اصولی انجام شود و اگر قرار است واقعا شرکت یا سازمانی مالکیت باشگاه پرسپولیس را داشته باشد باید بداند با ۴۰ میلیون هوادار روبرو هست و خواسته این تعداد هوادار را باید برآورده کند و حتما باید شرایط باشگاه پرسپولیس از قبل بهتر شود. همان طور که می‌دانید این باشگاه‌ها به خصوص پرسپولیس همواره با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرده است. واقعا اگر قرار است سازمان یا ارگانی مالکیت سرخپوشان را برعهده بگیرد به طور حتم باید از لحاظ مالی این تیم را پشتیبانی کند تا بتواند خواسته‌های هواداران خود را برآورده کند.  

شکوری درباره اینکه  باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال خریداری ندارند، گفت: البته در مورد پرسپولیس اطلاعاتم کافی هست. فکر می‌کنم باشگاه پرسپولیس بدهی آن چنانی نسبت به هلدینگ‌ها و ارگان‌هایی که از آنها نام برده می‌شود، ندارد، چون پرسپولیس مطالبه بزرگی هم از AFC دارد که هنوز پولشان در آنجا باقی مانده است و اینکه اگر ساز و کار درست و حرفه‌ای طبق آنچه که در دنیا اتفاق می‌افتد وجود داشته باشد، مطمئن باشید که این باشگاه‌ها  به خصوص پرسپولیس می‌توانند درآمدزا باشند و حداقل خرج خود را در بیاورند. اما این موضوع می‌طلبد که حتما حق پخش، کپی رایت و  این جور مسائلی که متاسفانه در کشورمان رعایت نمی‌شود، رعایت شود مطمئن باشید تیمی با پشتوانه ۳۰، ۴۰ میلیون هوادار می‌تواند مسائل مالی  و هزینه‌های خود را پوشش بدهد.   

کلیک کنید خواندنی است:   ارتقاء ۲۶ پله‌ای بسکتبال بانوان در رده‌بندی جهانی بهترین اتفاق پارسال بود

معاون سابق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه هنوز سرخپوشان  مجوز حرفه‌ای را  دریافت نکردند، گفت: آنچه که در بحث مجوز حرفه‌ای وجود دارد ۵ آیتم هست که این آیتم‌ها باید حتما رعایت شود که یکی از آن بحث‌های حقوقی و مالکیت هست و بحث‌های درآمدی، پرسنلی، مباحث آکادمی و زیرساخت‌ها  نیز هستند. من اطلاعی درباره این موضوع ندارم و نمی‌دانم تا چه حد پیش رفتند، اما بالاخره باید یک روزی این اتفاق بیفتد و هر سال ما درگیری این موضوع و بدهی‌ها هستیم. این موضوع ربطی به مدیریت باشگاه‌ها ندارد، چون موضوع کلانی هست و نیازمند این است که فکر اساسی شود که در آینده به مشکل برنخورند و باشگاه‌ها با خصوصی شدن مشکلاتشان حل شود و تنها راه حل منطقی که در تمام دنیا وجود دارد و همه تیم‌های دنیا دارند از آن پیروی می‌کنند استفاده از درآمد‌های موجود در فوتبال است که همه جا بهره می‌برند، اما متاسفانه ما اصلی‌ترین بخش که حق پخش است را غافل از آن هستیم.  

کلیک کنید خواندنی است:   آخرین میخ بر تابوت بایرن؟

او درباره اینکه به نظرش بانک‌ها عهده دار مالکیت سرخابی‌ها شوند مشکلاتشان رفع می‌شود، گفت: اینکه یک ارگان بزرگی مثل بانک بیاید و باشگاه پرسپولیس در اختیار بگیرد اتفاق خوبی است، اما باید برای آینده اش هم برنامه ریزی کنند که باشگاه را در اختیار بگیرند، اما بعد به حالش رها کنند مطمئنا سخت خواهد شد. همانطور که سری قبل که می‌خواستند ۱۰ درصد سهام سرخابی‌ها را به مردم واگذار کنند و من چندین بار اعلام کردم که این شیوه درستی نیست، اما آن موقع این واگذاری انجام شد و مردمی که آن سهام را خریدند ضرر وحشتناکی کردند و اینکه واگذاری  ۱۰ درصد   منطقی نبود. امیدوارم ساز و کاری که اکنون دارند انجام می‌دهند درست باشد، اما باید حتما کسی که این باشگاه را در اختیار می‌گیرد برای آینده باشگاه پرسپولیس برنامه داشته باشد، چون اگر برنامه نداشته باشد این باشگاه  هر ساله مبلغی حدود  هزار میلیارد پول نیاز دارد تا بتوانند یک تیم  قوی و در خور شان پرسپولیس ببندند.  

کلیک کنید خواندنی است:   برگزاری تمرینات تراکتور زیر نظر نصرتی

 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *