شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد. 

وی افزود: حمله به کنسولگری نقض بارز و آشکار قوانین بین المللی و مفاد کنوانسیون وین در زمینه روابط دیپلماتیک و کنسولی بود و جنایت جدیدی علاوه بر جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی بیش از ۶ ماه در غزه و کرانه باختری انجام می‌دهد. 

سفیر سوریه در تهران عنوان کرد: این جنایت‌ها در سایه حمایت بی پایان ایالات متحده و برخی هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی و ناتوانی جامعه بین الملل برای خاتمه دادن به این جرایم انجام می‌شود.

دیوب گفت: ایران قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» عاقلانه و مسئولانه عمل و حدود دو هفته در انتظار محکومیت صریح و قاطع بین المللی شورای امنیت در زمینه تجاوز به کنسولگری خود که از مصونیت کامل برخوردار است، خویشتنداری کرد.

کلیک کنید خواندنی است:   خداحافظی سفیر چین در پایان ماموریتش با امیرعبداللهیان

سفیر جمهوری عربی سوریه با محکومیت شدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تمامی حملات و جنایت‌های صهیونیست‌ها به سرزمین‌های سوریه، غزه و مردم فلسطین بر همبستگی کامل و قاطع خود با جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران تأکید کرد. 

وی همچنین نسبت به خطر تداوم سیاست، اقدامات و حملات رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه به زیان صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی هشدار داد و از جامعه جهانی خواست مسئولیت‌های خود را در پایان دادن فوری این اقدامات برای جلوگیری از تشدید تنش و خون‌ریزی بیشتر برعهده بگیرد.

سفیر سوریه در ایران تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» از نظر ژئوپولوتیک دارای اهمیت زیادی است و نقطه عطف مهم و شاید عظیمی نه تنها در سرنوشت درگیری با رژیم صهیونیستی، بلکه در کل منطقه است و قطعاً نتایجی به‌دنبال خواهد داشت.

کلیک کنید خواندنی است:   تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مجمع جهانی بیداری اسلامی



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *