سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان تهران با اعلام آمار اولیه از زکات فطریه و کفارات جمع آوری شده در سطح استان تهران گفت: مردم نیکوکار استان تهران طبق آمار ثبت شده تا امروز بیست و ششم فروردین ماه بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد خود را از طریق کمیته امداد استان تهران پرداخت کردند.

وی افزود: از این مبلغ ۹ میلیارد تومان فطریه عام، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فطریه سادات و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کفارات است.

پرپنچی ادامه داد: در همین راستا در مرحله نخست واریز زکات فطریه و کفارات جمع آوری شده در پایگاه‌های این نهاد در استان تهران مبلغ ۷ میلیارد و ۱۵۹ میلیون تومان به حساب ۸ هزار و ۵۵۴ خانوار تحت حمایت در قالب کمک هزینه تأمین جهیزیه نوعروسان، کمک موردی و اجاره مسکن پرداخت شده است. 

کلیک کنید خواندنی است:   هدف از افزایش نرخ جرایم رانندگی حفظ سلامت جامعه است

مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: از این تعداد خانواده ۳ هزار و ۵۶۳ خانواده از سادات هستند که کمک‌های پرداختی از محل فطره سادات برای آنان پرداخت شده است.

دبیر شورای زکات استان تهران خاطرنشان کرد:همچنین بالغ بر یک میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان نیز به حساب ۴۶۴ مددجو به منظور هزینه‌های درمانی آنان واریز شد.

وی عنوان کرد: کفارات جمع آوری شده نیز به استان‌های کمتربرخوردار تخصیص داده خواهد شد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *