پنج‌شنبه تهران و بسیاری از شهر‌های ایران سوگ خود را در عزای از دست دادن شهید ابراهیم رییسی، رییس جمهور شهیدشان با برگزاری مراسم یادبود نشان دادند. در تهران این مراسم در مصلی برگزار شد. از چند ساعت قبل از برگزاری مراسم در خیابان‌ها و اتوبان‌های منتهی به مصلی و مترو‌های نزدیک به آن غوغایی به پا بود. همه می‌خواستند به هر نحوی خود را به مراسم برسانند

انبوه جمعیت سوگوار

با ورود به مصلی جمعیت انبوده مردم، پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان و مسئولان لشکری و کشوری، چهره‌های سیاسی و مهمان‌های داخلی و خارجی شما را بهت زده می‌کرد. جمعیتی که به هر زحمتی خود را به مصلی رسانده بودند تا ارادت خود را به آیت الله شهید ابراهیم رییسی اظهار دارند و به جهانیان نشان دهند که هرگز زحماتی که این شهید بزگوار برای ایران و آبادانی ایران انجام داد را فراموش نمی‌کنند.

بغض و گریه هنوز در چهره این جمعیت موج می‌زند. بسیاری با دیدن فیلم‌ها و عکس‌های شهید رییسی اشک‌هایشان جاری بود. صدای شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر ضد ولایت فقیه از هر سو به گوش می‌رسید. با وجود پر بودن فضای مصلی هنوز ورودی‌های مصلی مملو از جمعیت قدرشناسی بود که هنوز بعد از گذشت ۴۰ روز غصه دار از دست دادن حامیشان هستند.

کلیک کنید خواندنی است:   در تکاپوی جوان ماندن!

در میان خیل عظیم جمعیت، تعداد زیادی جوانان و نوجوانان به چشم می‌خورد. نوجوانانی که به تازگی امتحانات مدارسشان تمام شده و قاعدتا می‌توانستند وقت خود را با جذابیت بیشتری بگذرانند و یا جوانانی که امتحانات دانشگاهشان در پیش است و زمان برایشان اهمیت زیادی دارد، اما با وجود این وظیفه خود دانستند که با حضور خود در مراسم یادبود شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی به آن شهید ادای احترام کرده و محبت خود را به او و دیگر همرزمان شهیدش نشان دهند

صدایی لرزان و چشمانی پر از اشک

همسر شهید رئیسی با چهره‌ای سوگوار که نشان از غم و اندوهی بود که در این چهل روزدیده بود با صدایی لرزان، اما استوار مردم ایران را به یک خانواده تشبیه کرد و مقام معظم رهبری را پدر این خانواده دانست و از معلمان، پدران و مادران خواست که در تربیت فرزندان این ملت تمام تلاش خود را انجام دهند.

کلیک کنید خواندنی است:   «هدهد» چه پیام‌هایی به تل‌آویو مخابره کرد

 نگاه‌ها به سمت قدس بود

سخنرانی زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و پس از آن سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص همراهی همیشگی شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان با مقاومت و جهاد اسلامی و پس از آن شنیده شدن نوای یا حسین یا حسین، حس و حال زیبایی در مصلا شکل داده بود. 

در جستجوی خادمی دیگر

برگه‌ها و متن‌های انتخاباتی زیادی در دست مردم دیده میشد که نشان دهنده این بود که مردم به دنبال یک فرد همانند شهید رییسی برای پست آینده ریاست جمهوری هستند. حال ما وظیفه داریم پس از چهل روز عزاداری و پس از برگزاری یادبود رییس جمهور شهیدمان به پاس خدمات بی شمارشان امروز با حضور حداکثری و انتخاب اصلح و با آرای خود خادمی دیگر را به عنوان رییس جمهور بعدی انتخاب کنیم. امروز با تمام قوا با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب سعی بر این میکنیم تا فرد اصلحی را برای سکان داری کشور انتخاب کنیم. فردی که همانند سید شهیدمان؛ خستگی ناپذیر، یاور مستضعفان، ولایت مدار، مردم دار و در کل خدمتگذار ملت باشد را انتخاب کنیم.

کلیک کنید خواندنی است:   با گازگرفتگی توسط حیوانات چه باید کرد؟

منبع: ایرنا



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *