الجزایر معتقد است که پیش نویس قطعنامه آمریکا در مورد وضعیت نوار غزه که روز جمعه به آن رای منفی داده شد، پیام صریح صلح را به همراه نداشت و اجازه کشتن تعداد بیشتری از غیرنظامیان فلسطینی را می‌داد.

براساس گزارش القدس العربی، عمار بن جامع، نماینده الجزایر در شورای امنیت پس از حذف پیش نویس قطعنامه آمریکا در پی استفاده روسیه و چین از حق وتو گفت: متن ارائه شده برای رای گیری امروز (جمعه) حاوی پیام شفاف صلح نیست و اجازه کشتار غیرنظامیان فلسطینی بیشتری را می‌دهد و تضمین‌های لازم را برای جلوگیری از خشونت را نمی‌دهد. 

او افزود که پروژه پیشنهادی واشنگتن حاوی مجوز برای ادامه خونریزی است. پیش نویس قطعنامه شامل درخواست یا درخواست روشنی از رژیم صهیونیستی برای توقف آتش در غزه نبود.

پیش نویس قطعنامه مورد حمایت ۱۱ عضو از ۱۵ عضو شورا قرار گرفت، در حالی که سه کشور چین، روسیه و الجزایر آن را رد کردند و گویان از رای گیری امنتاع کرد.

کلیک کنید خواندنی است:   اشغالگران هیچ پاسخی درباره آتش‌بس در غزه نداده‌اند-مجله زن خوب

نماینده الجزایری با تشریح توجیهات رای منفی کشورش به پیش‌نویس قطعنامه آمریکا، توضیح داد که گروه عربی در سازمان ملل همواره سه عنصر اصلی را در مقابله با تجاوز به مردم فلسطین در غزه در اولویت قرار داده که شامل آتش بس فوری، دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه و رد کوچ اجباری مردم غزه است.

بن جامع افزود: پیش‌نویس قطعنامه آمریکا که برای رای‌گیری به اعضای شورای امنیت ارائه شد، این انتظارات را برآورده نمی‌کند.

 وی خاطرنشان کرد که هدف اصلی کشورش پایان دادن به کشتاری است که غزه بیش از پنج ماه است که از آن رنج می‌برد. در همین راستا، نماینده الجزایر نگرانی عمیق خود را از حمله نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه ابراز کرد و نسبت به پیامد‌های ویرانگر آن هشدار داد.

کلیک کنید خواندنی است:   بدهی عراق به ایران، محور دیدار فواد حسین با مقام آمریکایی-مجله زن خوب

 او معتقد است که شورای امنیت در رد صریح این حمله کوتاهی کرده است.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *