جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده در واکنش به اعتراضات علیه جنایات اسرائیل گفت: «ما حملات هوایی در عراق و افغانستان انجام دادیم که باعث تلفات غیرنظامیان شد. ما حتی زمان خروج از افغانستان، در آنجا حمله هوایی کردیم که منجر به کشته شدن کودکان شد.»

چندی پیش ژنرال مارک میلی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، در واکنش به اعتراضات علیه نسل کشی اسرائیل در غزه گفته بود: «ایالات‌متحده مردم بی‌گناه زیادی را کشته و جنایات جنگی بسیاری مرتکب شده است. فراموش نکنید که ما، ۱۲ هزار شهروند بی‌گناه فرانسوی را کشتیم و ۶۹ شهر ژاپن را ویران کردیم.»

مقامات امنیتی آمریکا برای توجیه جنایات و نسل کشی اسرائیل، حاضر شده‌اند به جنایات جنگی خود اعتراف کنند تا به معترضان بگویند «اگر اسرائیل مرتکب جنایت جنگی می‌شود، ما هم می‌شویم. پس اعتراض نکنید!»

کلیک کنید خواندنی است:   روایت‌هایی از یک تجاوز وحشیانه به کنسولگری ایران در دمشق

بعد از حمله اخیر اسرائیل به چادر آوارگان فلسطینی در رفح، موجی از اعتراضات جهانی علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفت. به طوری که حتی حامیان سرسخت این رژیم مثل آلمان و انگلستان، این حمله را محکوم کردند.

تنها کشوری که تلاش کرد از سوزاندن فلسطینیان در رفح چشم پوشی کند، آمریکا بود. جان کربی در واکنش به جنایت رفح گفت: «دولت جو بایدن قصدی برای تغییر سیاست‌های خود در قبال اسرائیل ندارد. دولت نگران است نحوه انجام عملیات‌ها توسط اسرائیل باعث انزوای بیشترش در دنیا شود. ما هنوز معتقد نیستیم که یک حمله بزرگ زمینی به رفح صورت گرفته است.»

منبع: فارس



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *