محمد اسماعیل توکلی، رئیس سازمان اورژانس استان تهران در نشست خبری گفت: با تدابیر اندیشیده شده، برای اولین بار، زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار به ۱۵ و موتورلانس به ۹ دقیقه رسیده است.

وی بیان کرد: امروز ۲۶۰ دستگاه موتورلانس مشغول به فعالیت هستند و ۳۰ دستگاه موتورلانس به تازگی به ناوگان اورژانس  اضافه شده است.  اورژانس استان تهران دچار کسری ۴۰۰ پایگاهی  است و این موضوع کار را برای همکاران سخت کرده است.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماموریت و بیش از دو میلیون تماس با اورژانس تهران گرفته شده است و روزانه ۱۱ هزار تماس با اورژانس گرفته می شود. 

توکلی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شیفت های ۱۲ ساعتی پرسنل عملیاتی اورژانس افزود: حجم عمده کارشناسان به صورت ۱۲ ساعتی است و با توحه حجم انبوه تماس و بیشترین حجم ماموریتی و مجوز های استخدامی  در حال اخذ و این کار به صورت آنی مقدور نیست اما اکنون تعداد کارشناسان ۱۲ ساعتی از رشد هفت برابری نسبت به گذشته برخوردار شده اند.

کلیک کنید خواندنی است:   بیمارستان‌های تازه تاسیس با تولیدات داخلی تجهیز می‌شود-مجله زن خوب

توکلی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کسری بودجه،  ادامه داد: در سال گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه و اعتبار داشته و همچنان این کسری اعتبار پابرجا است و این موضوع علی رقم رشد بودجه سازمان اورژانس استان تهران بوده است.

وی افزود: ۳۵۰۰ نیروی انسانی، ۳۰۰ پایگاه و ناوگان فرسوده سبب شده مسائلی را برای ما ایجادمی کند. همچنین هم اکنون روزانه ۷۰۰ مزاحمت تلفنی در سازمان اورژانس تهران داریم.

توکلی ادامه داد: در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام، بیش از ۲۸۰۰ همکاران اورژانس در محدوده حرم مطهر مستقر خواهد بود و تمام دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، البرز، اهواز، جهرم و اصفهان به اورژانس کمک می کنند. 

وی ادامه داد: برای این مراسم، ۳۰۰دستگاه آمبولانس و ۵۲ بالگرد هوایی و دو هواپیمای بال ثابت در نظر گرفته شده است. سه بیمارستان صحرایی، ۱۰ درمانگاه سیار و دو بیمارستان ثابت در مراسم سالگرد ارتحال راه اندازی می شود.

کلیک کنید خواندنی است:   فوت ۹ نفر بر اثر غرق‌شدگی در استان تهران-مجله زن خوب

رئیس سازمان اورژانس تهران افزود: در سنوات متفاوت مجوز خرید ۳۰۰۰ دستگاه امبولانس را اخذ کرده و توسعه زیرساخت اورژانس به دلیل حمایت های شهید رئیسی بوده است. 

وی افزود: آمبولانس دوستدار کودک در نظر گرفته شده و در حال نقطه یابی برای استقرار این نوع آمبولانس در تهران هستیم. همچنین هم اکنون ۷ پایگاه اورژانس بانوان در تهران راه اندازی شده است. 

خبرنگار:  حمید جنیدی



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *