در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امیر علی حمیدیه رئیس بخش پیوند مرکز طبی کودکان تهران گفت: سلول و ژن درمانی برای آینده حوزه سلامت موضوعی مهم است و باید خیرین سلامت در این زمینه ورود و سرمایه گذاری کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ایران در زمینه تولید دارو‌های بیوتکنولوژی از پیشرفت خوبی برخوردار است. سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت کمک کرده‌اند تا روند اعطای مجوز به دارو‌های ساخت داخل در حوزه زیست فناوری سرعت بیشتری داشته باشد.  

رئیس بخش پیوند مرکز طبی کودکان تهران تاکید کرد: در حوزه زیست فناوری دارو‌های پیشرفته‌ای همگام با دنیا تولید کرده‌ایم و باید این روند رشد ادامه پیدا کند و تا می‌توانیم در مرز دانش همراه با کشور‌های پیشرفته به حرکت رو به جلوی خود ادامه بدهیم.

کلیک کنید خواندنی است:   تعیین تکلیف سهمیه دارویی داروخانه‌ها تا یک ماه آینده 

حمیدیه اضافه کرد: پیشرفت در حوزه سلامت هر کشور با هوش مصنوعی، ویرایش ژنوم و کوانتوم گره خورده است و معتقدم که باید برنامه ریزی‌ها در این حوزه‌ها انجام شود.  

رئیس بخش پیوند مرکز طبی کودکان تهران ادامه داد: اکنون محصولات بالینی زیست فناوری برای بیماران کشور استفاده می‌شود. اکنون در زمینه درمان سرطان کودکان با سلول درمانی و ژن درمانی اقدامات و مطالعات درخشانی در ایران و توسط دانشمندان جوان کشور انجام شده است.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *