داریوش فرخی در تشریح عملکرد این اداره محیط زیست در سال ۱۴۰۲ گفت: طی گشت و پایش‌های زیست محیطی، کارشناسان و مامورین اجرایی این اداره ۲۱ مورد نمونه برداری از خروجی سیستم تصفیه خانه فاضلاب و خروجی دودکش‌های واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی و ۱۲ مورد از آب‌های سطحی شهرستان را در طی این مدت به انجام رساندند.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر عملکرد محیط زیست واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی تصریح کرد: در طول سال ۱۴۰۲ تعداد بیش از ۲۰۰ پایش محیط زیستی از واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی انجام شده که این امر منجر به صدور ۹۰ مورد اخطاریه قانونی برای واحد‌های آلاینده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: در همین راستا، برخی از واحد‌های پایش شده نیز به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی و تداوم آلودگی به مراجع قضایی، معرفی و مسئولان واحد‌های متخلف تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

کلیک کنید خواندنی است:   کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد

فرخی در خصوص پیگیری‌های حقوقی این اداره در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته بیش از ۲۸ مورد پیگیری حقوقی صورت پذیرفته که حاصل آن صدور ۲۶ رای دادگاه و پرداخت ۲.۶۳۶.۸۰۰.۰۰۰ ریال جریمه نقدی توسط متخلفان و کشف و ضبط ۲۳ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز، تعداد ۱۰ دستگاه دوربین چشمی شکاری، ۲ دستگاه مسافت یاب، ۳ رشته تور ماهی گیری و ۳ عدد چوب لنسر بوده است.

وی در ادامه به بررسی شکایات مردمی و رسیدگی به مشکلات شهروندان در سال گذشته اشاره داشت و افزود: در طی این مدت چندین مورد شکایت به اداره محیط زیست فیروزکوه واصل شده که برخی از این شکایات بصورت حضوری و برخی نیز در سامانه ۱۵۴۰ به ثبت رسیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: با توجه به اینکه رسیدگی به مشکلات شهروندان و رفع معضلات محیط زیستی از وظایف ذاتی این اداره است، کارشناسان موظف هستند در اسرع وقت نسبت به بررسی شکایات و رفع مشکلات محیط زیستی شهروندان اقدام کنند.

کلیک کنید خواندنی است:   کاهش بیش از ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان

فرخی با بیان اینکه نظارت بر بارگیری صحیح و انتقال پسماند‌های ویژه حاصل از فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی نیز از دیگر وظایف ادارات محیط زیست است، افزود:براساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند‌ها مصوب سال ۱۳۸۳، مدیریت اجرایی پسماند‌های صنعتی و ویژه به عهده تولید کنندگان پسماند است و با راه اندازی سامانه جامع محیط زیست کشور، کلیه نقل و انتقالات پسماند به استناد ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی پسماند‌های صنعتی و معدنی مصوب شورایعالی حفاظت محیط زیست، پس از ثبت در سامانه و بررسی میزان و نوع پسماند‌ها با نظارت ادارات حفاظت محیط زیست مبدا و مقصد و در مراکز مجاز، امحاء می‌شوند.

وی اظهار داشت: در خصوص انتقال و امحاء پسماند‌های ویژه در سال ۱۴۰۲ می‌توان به نظارت بر بارگیری و انتقال ۴۰۹ تن پسماند صنعتی و ویژه به مراکز مجاز اشاره کرد.

کلیک کنید خواندنی است:   کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *