اتحادیه بین‌المجالس جهانی، به‌عنوان بزرگترین نهاد پارلمانی با بیش از ۱۸۰ عضو از پارلمان‌های جهان از سال ۱۸۸۹ میلادی تأسیس شد. این دوره از نشست مجمع با شعار «دیپلماسی پارلمانی، ایجاد پلی برای صلح و تفاهم» از تاریخ ۴ تا ۸ فرورین ۱۴۰۲ در ژنو برگزار می‌شود.

مقرر شده است که مجمع قطعنامه‌هایی را در مورد موضوعات اضطراری و موضوعی که کمیته صلح و امنیت بین‌الملل با عنوان «توجه به آثار اجتماعی و انسانی سامانه‌های تسلیحاتی خودکار و هوش مصنوعی» و موضوع دیگر در کمیته توسعه پایدار با عنوان «مشارکت در زمینه اقدام اقلیمی: توسعه دسترسی به انرژی پاک و مقرون به صرفه و تضمین نوآوری، مسئولیت پذیری و برابری» بررسی و تصویب کند.

هیأت نمایندگی کشورمان از مجلس شورای اسلامی به ریاست مجتبی رضاخواه و با حضور عباس گلرو، الهام آزاد، احمد نادری، مجتبی یوسفی و رحیم زارع در این اجلاس شرکت کرده و در کمیته‌های تخصصی چهارگانه اعم از مجمع نمایندگان، سمینار نمایندگان زن، صلح و امنیت بین‌المللی، دموکراسی، حقوق بشر، توسعه پایدار و امور سازمان ملل مشارکت خواهند کرد.

کلیک کنید خواندنی است:   جنایات جنگی هولناک صهیونیست‌ها در نوار غزه در مقابل چشم جهانیان ادامه دارد!

در روز آغازین این اجلاس، نشست‌های پارلمان‌های کشور‌های اسلامی و مجمع مجالس آسیایی برگزار شد و هیأت ایرانی در این نشست‌ها بر ضرورت همصدایی مجالس کشور‌های اسلامی و آسیایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

در حاشیه اجلاس امروز، هیأت مجلس شورای اسلامی با دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس ملاقات کرد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *