محمد نصیری در نشست هم اندیشی طرح مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان، اهمیت دادن به طرح میزبان و اولویت قرار دادن در تحویل به موقع و زودهنگام کودکان و نوجوانان به خانواده واجد الشرایط را حائزاهمیت برشمرد و گفت: براساس آمار سال گذشته بهزیستی استان تهران در اجرای این طرح، ۷۰ فرزند به خانواده میزبان تحویل داده شده است که در مقایسه با سایر استان‌ها رقم قابل توجهی است.

وی از همکاران مجری طرح میزبان خواست که تمرکز خود را بر تحویل کودکان و نوجوانان گروه سنی ۱۲ الی ۱۸ سال به خانواده بگذارند.

کودک با تجربه خانواده از بهداشت روانی بهتری برخوردار است

علیرضا محمدی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران نیز در این نشست درباره اجرای طرح میزبان گفت: اجرای موفق اینطرح در گروی همگرایی، هم افزایی، وحدت رویه و یکپارچگی عمل در سطح استان تهران بین بهزیستی و موسسات مجری است.

کلیک کنید خواندنی است:   آدم ربایی با چاشنی رمز ارز

وی اضافه کرد: کودکی که خانواده را تجربه می‌کند از بهداشت روانی بهتری برخوردار است.

کوتاهی در انتخاب خانواده، طرح میزبان را به چالش می‌کشد

فرحناز محمدی از کارشناسان طرح میزبان نیز در این نشست ضمن خرسندی از اهمیت، دغدغه مندی و تلاش همکاران و کارشناسان بهزیستی استان تهران و شهرستان‌های تابعه در اجرای طرح میزبان در زمینه دقت نظر در اجرای طرح گفت: کوتاهی در انتخاب خانواده ممکن است اهداف طرح را به چالش بکشد.

وی در ادامه افزود: اهداف بلند مدت طرح این است که کودکان و نوجوانان بدون اینکه وارد مرکز شوند، بلافاصله به خانواده میزبان تحویل داده شوند.

 طرح میزبان، تکمیل کننده سایر طرح‌های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است و به دنبال اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید و پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

کلیک کنید خواندنی است:   گسترده شدن ۵۸ فرش و سبد گل در باب الرضای تهران

خانواده‌های متقاضی می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *