روح الله ایزد خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: طبق بند اصلاحی که امسال در مجلس انجام شد بودجه امسال دو بخشی تعیین شد. یکی بخش احکام و دیگری نیز بخش جداول یا ارقام است.

وی ادامه داد: بخش احکام ابتدا لایحه آن آمد و فرآیندش در مجلس طی شد و نهایتا به تصویب شورای نگهبان رسید و از ابتدای امسال یعنی این بخش احکام به اجرا در آمده است. اما بخش ارقام و جداول هنوز عملی و اجرایی نشده است.

ایزدخواه افزود: در این مدت ما درگیر انتخابات بودیم و دولت هم لایحه آن را آماده نکرد و متاسفانه زمان را از دست دادیم. آن بخش جداول و ارقام بودجه ۱۴۰۳ هم موکول شده به دو ماه اول امسال. یعنی در فروردین و اردیبهشت باید فرآیند در مجلس اجرایی شود و به تصویب برسد و در نهایت به تایید شورای نگهبان برسد.

کلیک کنید خواندنی است:   قدردانی فرماندهان ارتش و سپاه از عنایت ویژه رهبر انقلاب

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در این دو ماه به دولت اجازه دادیم که بر اساس احکام مصوب بودجه امسال منتهی مبتنی به ارقام بودجه ۱۴۰۲ عمل کند یعنی احکامی که مصوب شده است را مد نظر قرار دهد منتهی جایی که به ارقام بر می‌خورد باید بر مبنای بودجه سال گذشته آن هم به صورت علی الحساب اجرایی کند آن هم تا زمانی که نهایتا بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ هم به تصویب برسد.

وی افزود:‌آن موقع از ابتدای امسال باید بخش جداول و ارقام ملاک قرار بگیرد یعنی اگر لازم بود اصلاحاتی در این ۲ ماه که پیش رفتیم انجام شود بر اساس بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ که بخش ارقام و جداول است انجام می‌شود.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *