علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان شامل ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع دولت و ۵۵ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی افزود: بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، هم اکنون آماده افتتاح با حضور وزیر راه و شهرسازی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه بیان کرد: سایر پروژه‌ها در مناسبت‌های مختلف مانند هفته دولت امسال و برخی دیگر در سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شوند.

صفایی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر توسعه تجارت خارجی با کشور‌های همسایه گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته تعدادی از مذاکرات به امضای توافقنامه و تفاهم‌نامه منتج شد و تعدادی دیگری از آنها در آینده در قالب تفاهم‌نامه یا توافقنامه امضا می‌شوند.

کلیک کنید خواندنی است:   انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه روابط حمل‌ونقلی با کشور‌های آمریکای لاتین نیز گفت: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشور‌های حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: صنعت کشتی سازی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال کشور ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی ۹۰ هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده است و امید است از توان داخلی کشورمان در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشور‌های آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در زمینه تجارت دریا برد با کشور‌های حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود ۹ میلیون تن، ۳۰ درصد رشد داشته ایم که عمدتاً با کشور‌های روسیه و قزاقستان بوده‌است.

کلیک کنید خواندنی است:   اجرای طرح پایلوت سهمیه برخط کامیون داران از اردیبهشت‌ماه



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *