حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم آیین نکوداشت روز جهانی ماما گفت: ارائه مراقبت های حضوری و غیر حضوری به مادران و برگزاری جلسات مجازی با مادران باردار توسط وزارت بهداشت انجام شده است. 

فرشیدی افزود: ترغیب مادران به احیای شیر مادر به بانک های شیر در بیمارستان ها توسط وزارت بهداشت انجام می شود و در این خصوص ماماها نقش پررنگی  دارند. مراقبت از کودکان سالم و مراقبت از تکامل کودکان از جمله  اقدامات ماما ها در سراسر کشور است. 

وی اضافه کرد: آموزش پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز و غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان های سینه و سرویکس همچنین بررسی تاریخچه باروری از جمله دیگر اقدامات وزارت بهداشت و به خصوص ماماها است. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: آموزش هنگام ازدواح، مشاوره های فرزندآوری همچنین آموزش های غربالگری تشخیص زودرس ناباروری از جمله اقدامات ماماها در سراسر کشور است. 

کلیک کنید خواندنی است:   ارتباط دیابت نوع ۲ با آلزایمر-مجله زن خوب

وی افزود: نقش ماما ها حفظ و ارتقای سلامت خانواده است. خدمات بارداری و غیر بارداری مامایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است همچنین ماما نقش بی بدیلی در سلامت دختران و زنان و ارتقای سلامت مادران خواهد داشت. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: در حوزه بهداشت بیش از ۲۰ هزار ماما مشغول به فعالیت در سراسر کشور هستند. در پزشکی خانواده موضوع سلامت خانواده مهم است. 

وی گفت: به فرهنگ جوانی جمعیت و خانواده باید توجه ویژه ای کرد که در این خصوص ماماها نقش مهمی در حوزه جوانی جمعیت دارند.

خبرنگار:  حمید جنیدی



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *