حسین آجرلو کارشناس غرب آسیا در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در یک ماه اخیر تحت فشار شدید از سوی جامعه بین‌الملل است خصوصا قطعنامه سازمان ملل بر علیه صهیونیست‌ها که آمریکا نیز آن را وتو نکرد فشار زیادی به اسرائیل وارد کرد.

وی افزود: نبرد‌ها در غزه و همچنان در لبنان به شکلی بود که صهیونیست‌ها به یک بن بستی رسید بودند و این اقدام آن‌ها ماجراجویانه بود، چون اقدام آن‌ها در محافل دیپلماتیک سر و صدای زیادی دارد و خصوصا این که در این اخبار امکان درگیری طرفین بالا می‌رود و با توجه به جایگاه ما پایگاه‌های خبری بیشتر به آن می‌پردازند و صهیونیست‌ها سعی کرده با این اقدام موضع گیری‌ها را نسبت به خود دور کنند.

کلیک کنید خواندنی است:   پیام تبریک سران ۱۲ کشور به دکتر رئیسی به مناسبت آغاز سال جدید

وی ادامه داد: بازدارندگی محور مقامت به قدری بالا بوده که صهیونیست‌ها بیش از یک ماه است که در تلاش برای عملیات نظامی در رفح هستند و بر خلاف تحلیل‌هایی که می‌شود تنها دلیل آن نظامی است و رفح آخرین ایستگاهی است که اگر صهیونیست‌ها وارد شوند اقدام جدی است و اگر هم عملی شود پاسخ‌های مقاومت به شدت جدی است و تبادلات نظامی این موضوع را به صهیونیست‌ها ثابت کرده است  مقاومت ابزار‌های متعددی را خصوصا در رفح دارد.

آجرلود تاکید کرد: با بررسی وقایع می‌فهمیم اکنون صهیونیست‌ها به بن‌بست رسیده اند و با فضا سازی می‌خواهند منطقه را به حاشیه ببرند و زمینه ساز موضوعات خبری شوند. بر اساس اخبار شخص گالانت این عملیات را مدیریت کرده است و بخشی از صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند که با گسترش بحران،  مشکلات خود را در نوار غزه کاهش دهند و مقداری ابعاد خبری موضوع را از رفح و جبه شمالی در لنان به مناظق دیگر بکشانند.

کلیک کنید خواندنی است:   «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد/ استقبال وزیر امور خارجه از رئیس دفتر سیاسی حماس



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *