صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار هواشناسی  برای فعالیت سامانه بارشی طی سه شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ فروردین ماه خبر داد و گفت: در این مدت بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: شمال استان‌های فارس و خراسان رضوی و جنوب غرب کرمان، مرکزی، همدان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب یزد، نیمه غربی کرمان، شمال فارس، ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران و مازندران در این دو روز درگیر بارش باران خواهند بود.

او گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی  وجود دارد.

کلیک کنید خواندنی است:   نرخ رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ رسید

ضیائیان اظهارکرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می شود.

 

انتهای پیام/



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *