در بیانیه  مجمع روحانیون مبارز  به مناسبت روز جهانی قدس آمده است:

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روز قدس نماد مبارزه با صهیونیست‌های غاصب و دفاع از حقوق مظلومان است.

امام خمینی (ره) با آگاهی از ماهیت پلید صهیونیست‌ها و اهداف توسعه‌طلبانه رژیم نژادپرست اسرائیل آن را غده سرطانی معرفی کردند که برای منطقه و جهان اسلام خطرناک است و کشور‌های اسلامی باید دست به هم دهند تا این موجود زیانبار را از میان بردارند و با پیشنهاد راهپیمایی در جمعه آخر ماه مبارک رمضان برای روشن نگه داشتن مشعل مبارزه با صهیونیست‌ها موافقت کردند و به دنیا اعلام نمودند.

امروز جهان اسلام از یکسو شاهد فجیع‌ترین نسل‌کشی از سوی رژیم اشغالگر قدس و شهادت ده‌ها هزار زن و مرد و کودک بیگناه در مناطق فلسطینی است و از سوی دیگر ناظر حمایت‌های هماهنگ و مرگبار دولت‌های مدعیِ دفاع از حقوق انسان‌ها در قبال جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در غزه است.

کلیک کنید خواندنی است:   ایران جزیره ثبات و امنیت در غرب آسیا است

رژیم غاصب اسرائیل طی ماه‌های گذشته با حمایت آشکار و پنهان سردمداران امریکا و سکوت غم‌انگیز حاکمان منطقه، ظلم و تجاوز را با وحشیانه‌ترین شکل آن در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشته است.

کودکان غزه چند ساعت و یا چند روز پس از تولد در پی حملات موشکی و یا در اثر بمباران‌ها کشته می‌شوند. روز و شبی نیست که رژیم اسرائیل با حملات بی‌امان هوایی و زمینی خود مردم مظلوم و بی‌دفاع و روزه‌داران مسلمان را به خاک و خون نکشد و بر اثر محاصره و محدودیت غذایی، عده‌ای مخصوصاً کودکان به علت گرسنگی جان می‌دهند، آری این است حقیقت پنهان نظام‌هایِ غربیِ مدعی حقوق بشر.

امروز کشور‌های اسلامی بویژه خاورمیانه مسلمان چه وظیفه‌ای در برابر این حجم از جنایت دارند؟ آیا تا کنون به وظیفه خود عمل کرده‌اند؟ اگر چنین شده بود اسرائیلِ کودک‌کُش در همان روز‌ها یا هفته‌های اول از جنایت خود پشیمان می‌شد.

کلیک کنید خواندنی است:   مطالبه مردم برای کاهش معضلات مربوط به حوزه حجاب یک خواست عمومی است

در برابر حجم عظیم کمک‌های مالی و تسلیحاتی غربی‌ها بویژه آمریکا به رژیم سفاک و درنده اسرائیل اگر کشور‌های اسلامی با هم متحد می‌شدند و سران این کشور‌ها در یک اقدام مشترک یک روز را در سراسر جهان اسلام تعطیل اعلام می‌کردند و بیش از یک میلیارد مسلمان را در اعتراض به جنایات رژیم غاصب اسرائیل دعوت به راهپیمایی می‌کردند شاید اندکی از وظیفه عظیم خود را انجام داده بودند.

 دولتمردانی که در کشور‌های اسلامی بر ملت‌های مسلمان حکمرانی می‌کنند حداقل برای این که نشان دهند زنده‌اند و در برابر جنایت عکس‌العمل مناسب را ابراز می‌کنند هیچ کاری نمی‌توانستند انجام دهند که تاکنون انجام نداده‌اند؟

این بیانیه در پایان از مردم تقاضا کرد به خاطر انسانیّت و به خاطر همدلی با مصیبت دیدگان مظلوم و به خاطر ابراز انزجار از رژیم غاصب و ستمگر صهیونیست در راهپیمایی روز جمعه مشارکت کنند و پاداش خود را از خداوند متعال انتظار داشته باشند.

کلیک کنید خواندنی است:   علت عقب‌نشینی دریای خزر چیست؟



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *