اسماعیل نمازی مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تامین برق پیک تابستان امسال گفت: تولید برق از  از مرز ۲۴ میلیون مگاوات ساعت عبور کرده که این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحدهای سیکل‌ترکیبی است که میزان تولید انرژی آن‌ها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

نمازی یادآور شد: در دولت سیزدهم با افزوده شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس‌جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی به عنوان واحدهای تولید کننده برق دوستدار محیط زیست بودیم.

او افزود: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل‌ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می رود که نه‌ تنها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیرات گسترده آن خواهیم بود. تنها از محل افتتاح این واحدهای جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

کلیک کنید خواندنی است:   توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ بخش اعظم برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است، گفت: میزان تولید برق واحدهای گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحدهای بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *