به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با برنامه‌ریزی برای برقی کردن قطار به ویژه در شهرهای جدید و برای مسیر کلان شهر به شهرهای جدید برقی شدن قطارهای حومه ای به ویژه در شهرهای جدید در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفت.  یکی از پروژه‌هایی که بعد از گذشت چندین سال با همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دستور کار قرار گرفت برقی شدن قطار مشهد – گلبهار – چناران بوده است.

در همین رابطه سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید بعد از گذشت ۱۹ سال از اجرای پروژه قطار برقی مشهد ـ گلبهار ـ چناران خبر داد و گفت: در همین زمینه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ تفاهمنامه تکمیل کارهای باقیمانده عمرانی و تأمین ناوگان با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به امضاء رسید.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه ویژه این پروژه ملی، براساس کار کارشناسی و نشست‌های تخصصی همکاران شرکت عمران شهرهای جدید و گلبهار برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر پروژه و استفاده مردم، این پروژه در مرحله اول به صورت «ریل باس» بعد از ریل‌گذاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

کلیک کنید خواندنی است:   چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: همزمان با بهره‌برداری بحث الکتریکال و سیگنالینگ مسیر هم پیگیری خواهد شد تا هدف اصلی که استفاده از ظرفیت قطار برقی با سرعت ۱۴۰ کیلومتر است نیز انجام شود. 

غفوری افزود: اواخر سال گذشته تفاهمنامه‌ای با موضوع تکمیل کارهای باقیمانده عمرانی و تأمین ناوگان با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) انجام و ابلاغ شد تا شاهد بهره‌برداری از پروژه ملی قطار برقی مشهد به شهرجدید گلبهار تا پایان دولت سیزدهم باشیم.

 رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید کشور درباره آخرین وضعیت این پروژه ضمن اشاره به اینکه تملک ۹۸ درصد مسیر پروژه قطار برقی به صورت کامل انجام شده است اعلام کرد: در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به جز تونل این مسیر، تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون می‌توانیم ریل گذاری و روسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر پروژه را شروع کنیم.

کلیک کنید خواندنی است:   تامین برق ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در حال انجام است

 وی تاکید کرد: در قسمت کار باقیمانده تونل از  ۴کیلومتر اشاره شده در حال حاضر یک کیلومتر حفاری به صورت اتریشی به صورت کامل انجام شده است.

قطار حومه ای مشهد ـ گلبهار ـ چناران سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و عملیات اجرایی آن سال ۹۱ آغاز شد.

براساس این گزارش یکی از مهم ترین برنامه های دولت برقی شدن قطار های حومه ای بوده است که در حال حاضر اجرای این اقدام بعد از گذشت چندین سال در یکی از مسیرهای پرتردد به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن رسید.

 



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *