در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جواد منصوری کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه اظهار کرد: دولت صهیونیستی و اشغالگر اسرائیل در شرایط کاملا پیش بینی نشده‌ای قرار گرفته است و آن‌ها تصور می‌کنند با روش‌های عادی سیاسی و بین المللی و یا تهدیدات و حتی کشتار مردم عادی نمی‌توانند از این شرایط خارج شوند و به علاوه این که به طور جدی در پی گسترش نا امنی؛ و درگیری در منطقه هستند.

وی افزود:  لذا از ابتدای ماجرای غزه رژیم صهیونیستی تلاش داشته ایران را در این قضیه طرف خود بداند و مسئله اصلی قلمداد کند و در انتها نیز پای آمریکا و اروپا را به این جنگ باز کند. اما نتوانست.

منصوری ادامه داد در طول ۶ ماه گذشته علی رغم تلاش‌های زیادی که برای قانع کردن آمریکا و اروپا برای حضور در جنگ غزه و گسترش آن داشت نتوانست کاری از پیش ببرد. در هر حال در طی این ۶ ماه گذشته دولت صهیونیستی چندین بار مستقیم و غیر مستقیم تلاش کرده است که ایران را به عکس العمل وادار کند با اقداماتی که چه در ایران و یا در کشور‌های اطراف داشت تصورش بر این بود، اما عملا موفق نبود.

کلیک کنید خواندنی است:   حمله رژیم صهیونیستی به حلب نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

وی تاکید کرد: نکته هدف اسرائیل آن  است که ایران را مستقیما وارد جنگ کند و به همین دلیل دست به اقدام جدیدی زد و به نوعی غیر مستقیم به ایران تجاوز کرد. کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که به منزله حق حاکمیت ایران شناخته می‌شود به آن مکان حمله کرد و اتباع ایرانی را به شهادت رساند.

وی گفت: دولت ما  قطعا تلافی خواهد کرد، نهایت این است که ممکن است شکل این مقابله و تلافی متفاوت باشد، اما اسرائیل در این زمینه ضربه سخت و متقابل را خواهد خورد. اما این که اسرائیل با این ضربه دست از ادامه جنایات خود بردارد یا نه باید دید که در آینده چی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه نقش آمریکا و اروپا نیز بسیار مهم است. آنها اگر حمایت بی چون و چرای خود را از این رژیم بردارند قطعا حرکت و جنایات صهیونیست‌ها متوقف خواهد شد،   اما اگر آنها بخواهند که این درگیری ادامه پیدا کند و به حمایت خود از صهیونیست‌ها ادامه دهند باید منتظر گسترش ادامه درگیری‌ها در منطقه بود. اما به نظر می‌رسد که دولت‌های منطقه تمایلی به گسترش جنگ نداشته باشند و ممکن است در اقدامی جمعی و یا موردی خودشان برای توقف این روند تجاوزکارانه اقدام کنند. چرا که ممکن است این قضیه بر علیه سایر کشور‌های منطقه نیز تکرار شود. ممکن است علیه نمایندگی‌های عراق و یمن و دولت‌های دیگر خلیج فارس هم اقدام کنند لذا دولت‌های منطقه نیز باید احساس کنند که این حمله به نوعی غیر مستقیم هشداری به آنها است که اسرائیل ممکن است دست به چنین اقدامی بر علیه آنها نیز بزند.

کلیک کنید خواندنی است:   حماسه وعده صادق بیش از هر حماسه دیگری نیازمند روایت فتح است

وی در انتها گفت: اسرائیل نشان داده است که به هیچ کدام از قطعنامه‌های سازمان‌های بین المللی پایبندی ندارد، اما تشکیل شورا از لحاظ آن که به هر حال ابعاد مختلف مسئله توسط رسانه‌ها منعکس شود موثر است، اما نمی‌توان انتظار داشت این شورای بین المللی تصمیمی بگیرد که روند جنایات صهیونیست‌ها متوقف شود، اما در عین حال می‌تواند در انزوا و محکومیت و جلوگیری و گسترش اینگونه اقدامات موثر باشد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *