صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  از صدور هشدار هواشناسی برای سامانه وزش باد شدید و ناپایداری‌های متناوب همرفتی طی امروز ۱۲ فروردین ماه  و ۱۳ فروردین ماه صادر شده است.

وی ادامه داد: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید به ویژه ظهر یکشنبه تا دوشنبه در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان ناپایداری‌های متناوب همرفتی به ویژه بین ساعات ظهر تا شب یکشنبه و سه شنبه و چهارشنبه در نیمه شمالی استان. منطقه اثر استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات را شاهد خواهیم بود. 

او می گوید: احتمال سقوط اشیاء از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال امکان خسارت به تجهیزات شهری از جمله تابلو‌های تبلیغاتی داربست‌ها و سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها احتمال خیزش موقت گردوخاک و کاهش شعاع دید و کاهش موقت کیفیت هوا در مناطق مستعد در نواحی شمالی به ویژه ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات بالادست رشد ابر‌های همرفتی و وزش باد شدید موقتی و رگبار باران با احتمال رعد و برق و بارش تگرگ لغزندگی بعضی معابر و جاده‌های کوهستانی امکان سیلابی شدن مسیل ها، گاهی مه رقیق و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی وجود دارد. 

کلیک کنید خواندنی است:   شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد

ضیائیان اظهار کرد: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت نصب قیم برای نهال‌های جوان احتیاط در فعالیت‌های عمرانی پرهیز از تردد و پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و سازه‌های موقت و درختان کهن سال عدم استقرار در موقعیت‌های مرتفع نظیر داربست‌ها و دکل‌های مخابراتی اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیما‌های آموزشی پرهیز از قرار گرفتن و چرای دام در ارتفاعات پرهیز از صعود به قله ها، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توصیه می شود.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *