ما در این مقاله 10 نکته مهم برای شروع کسب و کار جدید را با شما به اشتراک می‌گذاریم. در ادامه همراه باشید.

10 نکته برای راه اندازی کسب و کار جدید

  1. نسبت به کاری که انجام می‌دهید، اشتیاق داشته باشید

ابتدا خوب است بدانید که اصلا لازم نیست همه جنبه‌های کسب و کار خود را دوست داشته باشید، اما نباید نسبت به فعالیت کلی دلسرد باشید. برای شروع کاری موفق، باید زمان و انرژی زیادی را اختصاص دهید. بنابراین مهم است که از کاری که انجام می‌دهید واقعا لذت ببرید. مطمئن شوید که در مسیر درستی قرار دارید و هنگامی که به کسب‌وکارتان فکر می‌کنید، این سوال را از خودتان بپرسید که این کار شما را هیجان‌زده می‌کند؟ آیا ارزش فدا کردن زمان و پولتان را دارد یا خیر. اگر پاسخ شما به هر یک از این سؤالات نه است، احتمالا برای شما مناسب نیست.

  1. زمانی که هنوز شاغل هستید، کسب و کار خود را شروع کنید

برای شروع کردن کسب و کار، شما به مقداری پول نیاز دارید که میزان آن بر اساس نوع فعالیت متفاوت است. بنابراین اگر برای گذراندن زندگی خود به پول نیاز دارید، در زمان شاغل بودن کم‌کم به ایده های راه اندازی کسب و کار جدید فکر کنید. شاغل بودن در زمانی که شروع به کار می‌کنید به این معنی است که پولی در جیب خود برای سرمایه‌گذاری در کسب و کار خواهید داشت و همچنین اطمینان حاصل می‌کنید که می‌توانید هزینه‌های زندگی ماهیانه خود را تامین کنید.

ایده کسب و کار جدید

  1. امور مالی خود را ارزیابی کنید

راه اندازی هر کسب و کار دارای هزینه است، بنابراین باید تعیین کنید که چگونه این هزینه‌ها را پوشش می‌دهید. آیا ابزاری برای تامین مالی استارتاپ خود دارید یا باید پول قرض کنید؟ اگر قصد دارید شغل فعلی خود را ترک کنید تا روی کسب و کار خود تمرکز کنید، آیا تا زمان سود دهی پولی را برای حمایت از خود کنار گذاشته‌اید؟ بهتر است بدانید هزینه‌های راه‌اندازی شما چقدر خواهند بود.

کلیک کنید خواندنی است:   چه افرادی امام صادق(ع) را شهید کردند؟

بسیاری از استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند، زیرا قبل از کسب سود، پولشان تمام می‌شود. هرگز ایده بدی نیست که میزان سرمایه اولیه مورد نیاز خود را بیش از حد برآورد کنید، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا کسب و کار شروع به کسب درآمد پایدار کند. شما می‌توانید برای ارزیابی امور مالی خود، از اپلیکیشن استفاده کنید. با دانلود چنین برنامه هایی شما یک حسابدار شخصی دارید و می‌توانید هزینه‌های خود را بررسی کنید.

  1. این کار را به تنهایی انجام ندهید

هنگام برنامه‌ریزی برای راه اندازی کسب و کار، شما به یک سیستم پشتیبانی نیاز دارید. بهتر است با یکی از اعضای خانواده یا دوست دلسوز خود صحبت کنید تا به صحبت‌های شما به‌طور دقیق گوش دهد. در واقع یک راهنمای با تجربه بهترین سیستم پشتیبانی برای همه است. همچنین یافتن یک راهنمای متخصص در صنعت خود، به شما این فرصت را می‌دهد که از شخصی که قبلا فرآیند راه اندازی کسب و کار را گذرانده است، نکاتی بیاموزید.

  1. ابتدا به فکر مشتریان خود باشید

منتظر نمانید تا کسب و کار خود را به طور رسمی شروع کنید تا مشتریان را به صف کنید، زیرا بدون آنها، کسب و کار شما دوام نخواهد آورد. برای ایجاد شبکه یا ارتباط با افراد از طریق پلتفرم‌های اجتماعی آنلاین مانند لینکدین یا اینستاگرام، اقدامات لازم را انجام دهید. با استفاده از این شبکه‌ها می‌توانید جلساتی را برای ایجاد این مخاطبین و ارائه سرنخ‌های بالقوه آینده ترتیب دهید. شما هرگز نمی‌توانید خیلی زود بازاریابی خود را شروع کنید، بلکه باید برای آنها زمان بگذارید.

  1. بازار مناسب را مشخص کنید

یکی از مواردی که در آموزش راه اندازی کسب و کار جدید از تمام حرفه‌ای‌ها می‌شنوید، انتخاب بازار مناسب است. در حالت ایده‌آل، شما باید محصولات یا خدمات خود را به بازاری جوان و با رشد سریع معرفی کنید. در بخش‌های بالغ‌تر، برای متمایز کردن خود به مزیت رقابتی نیاز خواهید داشت، مواردی مانند نوآوری در محصول یا خدمات، خدمات عالی به مشتری یا قیمت مناسب.

کلیک کنید خواندنی است:   دوربین موبایل جهشی بزرگ در کیفیت ایجاد می کند

این بدان معناست که شما باید از یک شرکت تحقیقاتی تخصصی استفاده کنید تا به شما کمک کند ابتدا تا آنجا که می‌توانید اطلاعات بیشتری را برای تعریف بازار بالقوه خود جمع‌آوری کنید، نکاتی مانند نقاط قوت و ضعف رقبای خود و زمان توسعه مورد نیاز برای تولید محصول. به خاطر داشته باشید که در این مدت هیچ فروشی نخواهید داشت.

  1. یک طرح تجاری برای کسب و کار بنویسید

در بین تمامی مراحل راه اندازی کسب و کار جدید، این مرحله نقشی مهم و کلیدی را اجرا می‌کند. زیرا اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار می‌دهد. ایجاد یک طرح کسب و کار به شما این امکان را می‌دهد که اهداف عملیاتی و مالی را بهتر درک کنید و بودجه مهم و استراتژی‌های بازاریابی را ارائه دهید. وقتی برای اولین بار این طرح را بنویسید، طرح می‌تواند به شما کمک کند از صرف زمان و پول خود برای چیزی که در آن موفق نمی‌شوید، جلوگیری کنید.

  1. تحقیق کنید

شما برای نوشتن یک طرح تجاری تحقیقات زیادی انجام خواهید داد، اما این فقط یک شروع است. هنگامی که برای اولین بار در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، باید در صنعت، محصولات و خدمات خود متخصص شوید. پیوستن به صنعت مرتبط یا انجمن‌های حرفه‌ای قبل از شروع کسب و کار ایده خوبی است. این کار شما را از اطلاعات جدید در بازار مطلع می‌کند و می‌توانید اقدامات رقبا را پیگیری کنید.

ارزیابی کسب و کار جدید

  1. به دنبال کمک حرفه‌ای‌ها باشید

از سوی دیگر، تنها به این دلیل که در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، به این معنا نیست که باید در همه چیز متخصص باشید. یعنی اگر حسابدار نیستید، باید یک نفر را استخدام کنید. اگر نیاز به نوشتن قرارداد دارید و وکیل نیستید، یک وکیل خوب استخدام کنید. اگر بخواهید به تنهایی کارهایی که در آن متخصص نیستید را انجام دهید، بدون شک در دراز مدت زمان و پول بیشتری را به هدر می‌دهید.

  1. از همان ابتدا حرفه‌ای باشید

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار جدید هستید، نباید از همان ابتدای کار به فکر کیفیتی سطحی باشید. یعنی از اول راه همه چیز در مورد شما و روش انجام تجارت شما باید به دیگران نشان دهد که یک مدیر با فکر هستید که یک تجارت جدی را اداره می‌کنید. پس مجموعه حرفه‌‌ای شما باید کامل و درست باشد و مواردی از جمله کارت ویزیت با کیفیت، تلفن تجاری و آدرس ایمیل تجاری را هم در نظر بگیرید. مهم‌تر از همه، شما باید رفتاری مودبانه داشته باشید و با همه طوری رفتار کنید که گویی مشتری بعدی شما هستند.

کلیک کنید خواندنی است:   عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس

نتیجه‌گیری

پیروی از نکات بالا باعث می‌شود راه اندازی کسب و کار جدید شما فرآیندی ساده‌تر و کم استرس‌تر باشد تا اطمینان حاصل کنید که فعالیتی که شروع کرده‌اید، دوام دارد و پیشرفت می‌کند. این نکات خیلی ضروری هستند، حتما مطمئن شوید که هر کدام را به دقت بررسی می‌کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *