فرانچسکو می گوید بعد از اینکه من با نوزادم از بیمارستان به خانه برگشتم، وقتی که کاملا احساس درد و خستگی داشتم، دوستم به من زنگ زد و گفت “از هیچ چیزی نگران نباشید!” “من اینجا هستم تا از تو حمایت کنم!”

یادم می آید احساس شوکه و پر از قدردانی داشتم. من خودم را همیشه یک دوست بسیار خوب می دانستم، اما هیچگاه نمی دانستم به والدین جدید چه کمکی باید کرد؟؟ اکنون می توانم با اطمینان بگویم سر زدن به دوستی که تازه بچه دار شده است یکی از مهربان ترین و متفکرترین کارهایی است که یک شخص می تواند انجام دهد. در اینجا یک راهنمای سریع برای انجام درست آن وجود دارد.

خودتان را دعوت نکنید.

ممکن است شما برای دیدن دوستتان و کودک تازه متولد شده اش از دلتنگی بال بال می زنید اما سعی کنید، بطور معمول در  ۴الی۶ هفته اول پس از بازگشت به خانه از بیمارستان، به والدین جدید فرصت دهید. حتی اگر قصد دارید برای پنج دقیقه به دیدنشان بروید یا حتی اگر  قصد هدیه آوردن دارید، سعی کنید به والدین جدید فرصت دهید تا بتوانند از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی دوباره کالیبراسیون شوند، و  آنها استراحت و خواب بسیار کمی دارند، بنابراین دیدار و معاشرت می تواند بسیار ناچیز باشد و مزاحم  نشدنشان می تواند بهترین کمک باشد، سعی کنید برای هر بار بازدید از قبل  با والدین جدید هماهنگ کنید و از آنها سؤال کنید می توانند میزبان شما باشند یا نه….

چند هفته صبر کنید ، سپس به آنها سر بزنید. در ضمن  می توانید گل یا کارت پشتیبانی یا متن بفرستید.

به دوستتان بگویید :”سلام، من دوست دارم وقتی شما آماده بازدید کنندگان هستید، شما را ببینم و با کودکتان ملاقات کنم! آیا زمانی برای هفته آینده دارید که شمارو ملاقات کنم؟ اگر برنامه ای ندارید، من شام می آورم. “اگر هم اکنون می گویند نه یا نه، به آنها زمان بدهید سعی کنید  بعداً دوباره پیشنهاد دهید.

هدیه دادن:

در هر آداب معاشرتی این ایده که دست خالی در یک ملاقات حضور نیابید، این موضوع در همه فرهنگها وجود دارد و همین مسئله در مورد دیدن دوستان با نوزادان جدید نیز صدق می کند. شما موظف به هدیه دادن نیستید، اما در صورت انجام این کار احتمالاً قدردانی خواهد شد. معمولا  اگر کسی برای والدین جدید لوسیون، شستشوی بدن و … بسیار خشنود می شوند، بسیار سپاسگزارم. دوستان دیگر لباس هایی را برای کودک، یا یک پتو زیبا، یا دستمال مرطوب و…. همچنین می توانید شیر خشک ببرید، که همیشه ایده خوبی است، مهم نیست که چه چیزی باشد. فرقی نمی کند دوستان شما میلیونر یا یک کودک پنج ماهه باشد. آوردن غذا می توانید بهترین ایده برای والدین جدید باشد.  همچنین فکر کردن در مورد آشپزی یا برنامه ریزی وعده های غذایی کودک کار سخت می باشد است. اگر این مسیر را انتخاب می کنید ، بدانید که برای آوردن غذا در ۱-۳ ماه اول، هنگامی که  کودک زندگی پرخاشگرانه ترین دوره زندگی خود را می گذراند.  همچنین غذای مورد علاقه والدین جدید را کنار بگذارید، یک ظرف خانگی را با مقدار زیادی غذا تهیه کنید، یا یک کارت هدیه زوج به رستوران های محلی ارائه دهید. آن را درون پاکت مورد نیاز خود قرار دهید، سعی کنید از وسایل یکبار مصرف استفاده نکنید. بشقاب کاغذی، وسایل و دستمال سفره ها و … چون دوست شما نیازی به نگرانی در مورد پاکسازی نداشته باشد. یا همانطور می توانید یک بطری آبمیوه طبیعی، یک کیسه قهوه یا یک هدیه کوچک مورد علاقه آنها را به دست آورید.  به آنها بگویید من می دانم که شما کاملاً قادر به تهیه یا خرید شام هستید، اما دوست دارم یک چیز را از لیست کارهای شما حذف کنم. من فردا شب حدود ساعت ۶ بعد از ظهر مرغ و سالاد برایتان ارسال می کنم فعلا سعی میکنم در زمانهای دیگر به دیدنتان بیاییم ”

کلیک کنید خواندنی است:   چرا موهایم سفید شد؟ | زیباشو دات کام-مجله زن خوب

اجازه بدهید والدین جدید استراحت کنند

سارا می گوید که زمانی نوزادم متولد شد یکبار مادر شوهرم ساعت هشت صبح  به منزل ما آمد و به معنای واقعی کمک بزرگی کرد  و به من این احساس را فهماند که عزیزم لطفاً بخوابید و اعتماد کنید که من از کودک شما مراقبت می کنم. شما هم سعی کنید وقتی به دیدن دوستی می روید که تازه بچه دار شده است، به دوستان پیشنهاد دهید تا هر کاری لازم است را انجام دهد مانند دوش گرفتن، استراحت، انجام کارهای منزل و… در این زمان شما از کودکشان مراقبت کنید، این کار یکی از بهترین عمل برای کمک به دوست می باشد به اون این احساس را می دهید که دوباره مثل یک فرد معمولی زندگی کند و هیچ استرسی در مورد دنیا آمدن کودک در زندگیش نداشته باشد. برخی از اینها به ارتباط شما با شخص نیز بستگی دارد. شما باید بدانید دوستتان ممکن است نسبت به هر کسی که کودکش را نگه می دارد، حساس باشد. نکته ای که شما باید رعایت کنید در ابتدا  دستهای خودرا بشویید.دست خود داشته باشید، سپس پیشنهاد دهید کودکشان را نگه دارید. شما می توانید با چرخاندن نوزاد، ایمن نگه داشتن کودک روی زمین روی پتو ، می توانید کمک کنید.در ابتدا از دوستتان بپرسید آیا از اینکه کودکشان را نگه دارید راحت است یا نه؟ سپس بگویید آیا می توانم به شما یک استراحت بدهم؟ من خوشحالم که کمی کودکتان را تماشا کردم تا بتوانید استراحت یا به ایمیلهایتان پاسخ دهید و…. چنانچه از نگهداری یا لمس یک کودک حساس هستید به والدینش بگویید من نمی توانم نوزادان را لمس می کنم یا نگه می دارم، اما اجازه بدهید من از دور مراقبش باشم و با او بازی کنم.

کلیک کنید خواندنی است:   رفیق! خودت را دوست داشته باش-مجله زن خوب

به خواهر و برادرها کودک تازه متولد شده توجه کنید!

در بعضی از خانواده ها، والدین زمانی یک کودک جدید متولد می شود شاید ناخودآگاه غرق در مراقبت از کودک جدید شوند و سایر فرزندانشان را فراموش کنند.این قطعاً اجباری نیست، اما اگر دوست شما فرزندان دیگری دارد، شاید خوب باشد که یک هدیه کوچک برای برادران یا خواهران بزرگ در نظر بگیرید و به آنا توجه کنید شما همچنین می توانید هدیه را نادیده بگیرید اما زمانی برای گفتگو و بازی با خواهر و برادرها بگذارید.  خواهر و برادر را با تماس چشمی، کمی آغوش یا بازی بسته به سن کودک دارد، یک کتاب بخوانید یا بازی کنید. هر کاری که باعث می شود احساس علاقه شما به آنها یادآور شود انجام دهید. به آنها بگویید: وای، شما یک خواهر / برادر بزرگ هستید؟ شرط می بندم شما خیلی برای این نوزاد مفید هستید. ”

شنونده خوبی باشید.

برخی از والدین جدید می خواهند آخرین جزئیات و وسواس را در مورد چگونگی شایستگی فرزندشان به اشتراک بگذارند. شاید این مکالمه برایتان خسته کننده باشد اما اجازه بدهید دوستتان مکالمه خود را ادامه دهد. با خوب شنیدن، یا تعریف برخی داستانهای خنده دار در مورد تاریخ اخیر یا وضعیت کاری، بهترین هدیه  به دوستتان می باشد. تلفن خود را کنار بگذارید و کاملاً در اختیار دوست خود باشید. لورا می گوید: دوستم منزلم قبل از مرخصی از بیمارستان کل آپارتمان ما را از بالا به پایین تمیز کرد. چه کاری می توانم امروز برای کمک به شما انجام دهم ، مهم نیست که چقدر کوچک باشد؟ همچنین می توانید به والدین جدید در زندگی خود به آرامی اجازه دهید تا از شما کمک بخواهند.  شما می توانید کارهایی همچون پیاده روی حیوانات خانگیش، بسته هایشان را به دفتر پست ارسال کنید، به ماشینشان بنزین بزنید.

کلیک کنید خواندنی است:   چرا از خوردن قرص راکوتان می ترسید؟-مجله زن خوب

به دوستتان بگویید من می خواهم به هر حال به شما کمک کنم، و این مرا خوشحال می کند که این کار را برای شما انجام دهم. “به من اعتماد کنید  والدین جدید اغلب در برابر دریافت کمک اصرار می کنند، زیرا احساس نیاز حس خوبی به آنها نمی دهد.

بازدیدها را کوتاه و شیرین نگه دارید.

برای مدتی ، یکی از سخت ترین نبردهای والدین بودن، شامل برنامه های پرستاری و خواب بود. نوزادان قابل اطمینان ترین موجودات نیستند ، بنابراین این اغلب منجر به استرس می شود  این بدان معناست که اگر قصد بازدید از خانه والدین جدید را دارید، به موقع ظاهر شوید و تنها فقط برای ۳۰ دقیقه آنجا بمانید. اگر زود به آنجا رسیدید، به دوستتان پیام دهید تا مطمئن شوید که اشکالی دارد یا خیر، به آنها بگویید من ده دقیقه در حال دویدن هستم! اگر قبل از بازدید ما به زمان بیشتری احتیاج دارید می توانم این بخش را دور بزنم ، بنابراین به من اطلاع دهید.  ” بسته به ارتباط شما با یک دوست، باید بدانید ارسال هرگونه هدیه به هر شکلی. این به حضور جسمی شما احتیاج ندارد. حتی یادداشتی در نامه یا متن کوچکی از تبریک در کنار بسته ارسالیتان یک پیام سریع به دوستتان و یا خانواده آنها ارسال کنید. لازم نیست که جزئیات بیشتری داشته باشید ، فقط چیزی کوتاه برای لبخند زدن و احساس خوب بودن.

 

WWW.theeverygirl.com

مترجم: سمیرا قاضی

زیباشو دات کام

موضوعات مرتبط



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *